16 ianuarie 2015

Vinerea copiilor mei

Miercuri am primit mesaje de la fete, de la scoală, nu mai aveau răbdare pană acasă, trebuiau să-mi comunice "la cald" notele de pe la teze și extemporale. Pe mine mă bucură mesajele astea, unele sunt peste măsură de haioase. Cum să nu-ți deseneze un zâmbet pe fată un mesaj de genul: "mamicuta mea, ai un copil deștept,  a luat 10 în teză la romană!",  sau "am luat 10 la istorie, merit clătiteee, muhahahaaa!"
Da, asta e genul de mesaje pe care le primesc eu. Bine,  mai sunt și cele scrise la oboseală, sau supărare, cum ar fi: "maaaaammmmiiii pot să stau acasă mâine,  te rooooog? "

Aseară am dus muncă de lămurirea cu amandouă,  pe rand,  cu privire la mersul la școală azi. Pe una m-am chinuit s-o conving să stea acasă,  pe cealaltă sa meargă la școală.
Firicica a stat ieri acasă cu febra, a zăcut/dormit toată ziua, pe seară și-a mai revenit, și-a făcut temele, că ea se duce azi la școală că are de predat nu știu ce proiect și tre' să o asculte la nush'ce materie.  N-am reușit să o conving să stea acasă,  e la școală acum.
De cealaltă parte,  Pufi urăște ziua de vineri,  ar sterge-o din calendar. E singura zi în care ar trebui sa iasă la 12, asa scrie în orar. Dar nu, după ora 12 are tot felul de pregătiri mai mult sau mai puțin obligatorii, astfel încât au fost anunțați ca azi vor ieși la 3. Și de când a aflat asta m-a întrebat dacă poate sa chiuleasca vineri, sau măcar sa plece la 12, "eu mor acolo dacă stau pana la 3 la școală". M-a întrebat o data,  de doua ori,  de trei ori,  pana când,  ieri i-am zis: "bine,  poți!". După ce am zis asta,  a făcut ochii mari nu i-a venit sa creadă,  "tu glumești!".  Ei,  uite ca nu glumesc deloc,  dacă îți este atât de urat sa stai pana la 3 la școală și ești atât de trista ca nu mai ai chef de nimic,  bine,  nu mai sta la pregătirea aia de mâine.  M-a mai întrebat de vreo trei ori pana s-a lămurit ca nu glumesc și după aceea i-a revenit,  ca prin farmec, cheful de viata (și de teme).

Și uite asa i-a disparut piticul ala de pe creier care-i tot șoptea ca nu e corect, ca dacă în orar scrie 12 ar trebui sa plece la 12, ca e ultima zi din saptamana si nu-i arde nimanui sa mai stea in plus la scoala... Si a putut să-și vadă de teme, sa plece liniștită la școala... și sa stea pana la ora 3.



Desenutele astea stau frumos pe ușa de la camera fetelor. Când vor fi date jos,  ca se schimba designul din când în când :),  sper sa fiu pe faza, sa nu ale las sa jungă la gunoi.  O valiza le așteaptă! 

12 comentarii:

  1. dulce foc postarea :)) faine sunteti toate trei. Va pup :-* weekend minunat sa aveti!
    PS: sanatate lu' aia mica!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumim, Carmen! A trecut și vinerea asta, cu bine. Răcită este de fapt "aia mare," dar nu mai e chiar atât de răcită. Aia mica era doar necăjita, acum e doar obosita și mulțumită ca a venit weekendul.
      Weekend plăcut și ție!

      Ștergere
  2. am zambit cu gura pana la urechi...fetele tale sunt haioase dar trebuie sa observ ca tu le intreci :))
    cat despre desene denota multa si vesela dragoste :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu tot sper ca au luat ceva gene bune și de pe la mine.
      Ah, ca veni vorba de gene.... ma intersectez într-o seara/noapte cu Firicica (copilu' mare adica) pe la bucătărie, venise sa ronțăie ceva, ca e în creștere și dacă i se face foame la culcare nici nu poate sa adoarmă. După ce și-a potolit foamea m-a luat de gat, m-a pupat și mi-a zis: mulțumesc, mamicuta mea draga, ca mi-ai dat din genele tale, ca pot sa mănânc la orice ora, cat vreau eu și nu ma îngraș ☺

      Ștergere
    2. ei da, in acest caz, chiar are de ce sa-ti multumeasca :))

      Ștergere
    3. Eu știu pe cineva care a trăit mare parte din viata cu stresul ca nu se îngrașă. Evident, nu dau nume ☺

      Ștergere
  3. Ii inteleg, saracutii copii, ca nu mai au chef de nimic, sunt multe obligatii si prea putin distractiva este scoala.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa zic și eu, la prea puține ore se duc cu drag. Nu-mi amintesc ca eu sa fi ieșit vreodată la ora trei iîn generala, poate la liceu. Dar ce poți sa faci?

      Ștergere
  4. Exact asa facea mama cand dimineata plangeam ca nu vreau sa merg la scoala. Imi zicea sa nu merg, ca ma lasa sa stau acasa si ma mustra constiinta. bineinteles ca ma imbracam si ma duceam. Andrei cred ca s-ar baga imediat in pat :))
    Multa sanatate dragilor!
    Felicitari pentru notele de la teze!
    Va pup pe toate cu drag! Biiiine si pe Cornel! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu le mai dau voie sa chiuleasca, știu ca suna ciudat, dar le cunosc destul de bine, știu când au un motiv serios sa nu meargă la școală, fără sa fie bolnave. Nu se întâmplă des dar uneori au acordul meu sa lipsească o ora sau o zi.
      Mulțumim de urări, răceală e pe ducă acum.
      Pupam și noi oamenii de companie ai pisicuței de zăpadă ☺!


      Ștergere
  5. Haios, eram sigura inca inainte de a citi finalul ca Io a stat pana la ora 3. Pai poti sa scrii o carte despre psihologia adolescentilor doar asa culegand intamplari cu voi. Si mai stii ca nu e de folos si altora?! Si s-ar putea sa mai iei si bani pe ea!
    Mai vrem si alte intamplari amuzante cu fete adolescente!!
    Pup fete si mama aferenta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Las cărțile de psihologie în seama specialiștilor, eu pot doar sa mai povestesc una alta pe aici. Exista însă doua riscuri: sa plictisesc lumea cu copiii mei și să-mi sara unii în cap ca prea sau din casa. Pana acum nu s-a plâns nimeni, dar știu eu...
      Pupam și noi la tine! ☺

      Ștergere