13 ianuarie 2015

Cozonaco-prajitura

Eu nu am obiceiul de a posta retete, consider ca activitatile din bucatarie imi "mananca" si asa prea mult timp ca sa le mai transfer si pe blog. Dar ce am facut eu duminica merita cateva randuri aici. Chiar si o poza.
De fiecare Craciun si de fiecare Paste ni se intampla acelasi lucru,  raman prajituri care se usuca: fursecuri, chec, cozonac. De ceva vreme congelez o parte din ele, proaspete fiind, cand constat ca sunt prea multe pentru a fi mancate in timp util. Stiu ca suna ciudat, si mie mi s-a parut la fel la inceput, dar va asigur ca acum cand scriu am langa mine o ciocolata calda si un fursec scos din congelator, dezghetat bineinteles, e atat de fraged de zici ca azi dimineata l-am facut! 

Dar cand congelatorul e plin de nu mai poti azvarli nici macar un ac in el, ce faci? Nu prea ai ce, as fi zis eu acum ceva vreme, cand duceam bunatatile uscate la tara sa hraneasca tata gainile cu ele :( Iar de cozonac nu mai zic ca ma durea sufletul, ca stiti cat e de migalos de facut.

Numai ca... am descoperit la Alina o reteta pe care eu am pus-o in aplicare duminica, cand asteptam niste musafiri si-mi trebuia sa fac ceva repede si bun. 





Ce sa va mai spun? Am folosit cozonacul uscat de la Craciun, gem de fructe si dulceata de zmeura pe care, ca o furnicuta ce sunt, le-am pregatit de cu vara, lapte si oua. Ce a iesit? O prajitura grozava! Multumesc Alina !

10 comentarii:

  1. Saru' mana de reteta!... de linkul catre reteta!. Uite asa am mai gasit un blog foarte fain. Multam! Arata foarte bine prajitura ta! Ce ma doare sufletul ca tocmai ieri cateii au papat jumatate de cozonac. :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Of, acum ma doare pe mine sufletul ca nu am postat ieri, dupa ce am facut poza...

      Ștergere
  2. Ce idee buna! Tks Ina, trebuie sa incerc! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu placere, Ioana! Să-mi zici cum ți-a ieșit. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce ma bucur ca are succes! Nu de alta, dar decat sa aruncam, mai bine refolosim inteligent. Si daca mai iese si bun...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A ieșit bun, lumea nici nu s-a prins ca era vorba de cozonac, a fost cum trebuie, ce mai...

      Ștergere
  5. Multumiri Alina si Ina ! Acum este prea tarziu- nu mai este cozonac, dar vad ca merge si cu felii de paine ! :))
    O sa aplic si ideea de a congela prajiturile !
    Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, da, da, sa nu-ți fie teama sa congelezi prăjituri, sa vezi ce bine-ti prinde când ai musafiri neașteptati sau pur și simplu vrei un dulce la ceai sau la cafea. Dacă ai cuptor cu microunde se dezgheață instant iar dacă nu, oricum nu durează mult, nu e ca la carne. Bineînțeles eu am congelat doar prăjituri fără crema și le-am pus în pungi foarte groase, sau cate doua pungi mai subțiri, ca sa evit umezirea lor.
      Numai bine!

      Ștergere
  6. ce idee grozava cu cozonacul dar si cu congelatul prajiturilor...
    daca mi-ar fi trecut ideea asta prin cap nu mai aruncam o jumatate de placinta cu mere si o jumatate de prajitura cu crema de lamaie pe care le-a pregatit mama prietenului meu (eu la prajituri nu sunt prea talentata) :))
    tot e bine ca am aflat acum, multam de pont, Ina! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum spuneam, eu prăjituri cu crema nu prea am congelat, doar o tarta cu mere și ceva dulceață, în rest mai mult din astea uscate. E posibil sa meargă și cele cu crema, dar nu știu sigur.

      Ștergere