28 noiembrie 2014

Pe buneee?

Cred că în fiecare casă există  ritualuri de întâmpinare a copiilor ce se întorc de la școală. Eu una am renunțat de mult la acel "cum a fost azi  la școală?".  Ce rost are sa întreb,  când știu dinainte  răspunsul, "bine". Am recurs la "cum ți-a fost ziua?" și de atunci primesc răspunsuri ceva mai lungi, cum ar fi "obositoooaaare" și "lunga și plictisitoare",  în funcție de copilul întrebat. Dar eu nu ma las, mai am și întrebări ajutătoare și reușesc pana la urma sa aflu mai mult. Dar nu întotdeauna e lumea asa secretoasa,  spre exemplu ieri,  Ioana n-a mai așteptat sa fie întrebata, a aruncat ghiozdanul de cinci kile de perete (într-o zi chiar o să-l cântăresc și o sa fac și poza,  sa vedeți ca nu exagerez) și zice:
- Fii atenta! Azi am dat testare la sport. 
Eu am crezut ca iar a dat vreo norma din aia de baga sperieții în ea, asa ca nu am reacționat..
- Tu auzi ce zic eu aici? Am dat testare scrisa la sport! 
- Ei lasă-mă,  cum sa dai testare scrisa la sport?
- Uite-așa bine. 
- Și ce v-a dat? 
- Cum se face întoarcerea de pe loc la stânga,  la dreapta și stanga-mprejur. 
- Și ce-ai scris? 
- Stai ca nu știu pe deasupra,  trebuie sa fac.  Și a luat poziția,  a făcut întoarcerea de pe loc,  mi-a zis ea cu vorbe,  dar n-am reținut,  ceva cu vârful piciorului nu știu care,  unghiul dintre nu știu cine și nu știu ce.... 

Pe buneee? Doaaaamne, bine ca nu mai sunt eleva, ca sigur rămâneam corigenta la sport... 

6 comentarii:

  1. :))))))) si eu cu siguranta !!!
    Oricum se pare ca sunt depasita de metodele pedagogice de astazi!... Sau poate Ina draga nu au sala de sport, teren de sport, nimic de sport!... ce sa faca si ei?!

    RăspundețiȘtergere
  2. Conform educatiei comuniste, toti credeam ca educatie fizica si sport e asa ceva, ce oricine poate face! Ei... uite ca vremurile s-au schimbat si în România :) Prietenul fiicei mele a dat examen la bacalaureat, printre multe alte materii si la sport ( a fost una din materiile la alegere). In scris bineînteles! Si i-a prins bine învatatura pentru ca ceva mai târziu si-a facut atest de arbitru de baschet. Si acolo a avut un manual de învatat pe de rost :)) Pe buneeee ;)
    weekend fain! ☺

    RăspundețiȘtergere
  3. Situația e puțin diferita... In fine, nu vreau sa comentez mai mult, iau lucrurile asa cum sunt.

    RăspundețiȘtergere
  4. Hmmm! Tare asta. Imi si imaginez cum incercau toti sa vizualizeze miscarile ca sa le poata scrie.
    Eu am dat bacul la sport, da' nu in scris. Era materie la alegere.
    Cand e scoala cu profil sportiv e de inteles, dar sportul in scoala normala are rolul strict de a-i determina pe copii sa faca miscare macar de doua ori pe saptamana, de a-i face sa iubeasca miscarea. In ziua de azi cu atat mai mult e important caci multi dintre ei sunt sedentari.

    RăspundețiȘtergere
  5. Asa gândesc și eu despre orele de sport (ca și cele de muzica), sa fie o placere sa le faci, sa fie ca o destindere, nu sa te apuc durerea de stomac ca nu poți sa sari de pe loc cat sa iei un 5. Eh, dar nu mai comentez, ca nu ma mai opresc după aia...

    RăspundețiȘtergere