20 noiembrie 2014

Un pătrat și cinci nuci

De vreo luna de zile mi-am propus sa fac zilnic trei lucruri pentru sănătatea mea (sau pentru placebo-ul meu :)) :

1. Pentru ca în destule seri mi s-a întâmplat sa ma lovesc cu palma peste frunte, aoleu, azi iar n-am băut apă,  doar cafeaua și o supa,  am luat hotărârea sa beau dimineața,  imediat ce ma trezesc,  pe stomacul gol, doua pahare cu apa. De fapt paharul meu preferat e mititel, e pătrat în secțiunea lui, (e al meu personal,  nimeni nu are voie cu el!) și doua din astea fac cat un pahar normal. Dacă pot sa beau mai multe, beau,  dacă nu, nu, dar am grija ca peste zi sa repet figura de doua sau mai multe ori. 

2. Sa mănânc minim 5 nuci pe zi. Am citit ca 8 nuci pe zi ar fi benefice pentru sănătate,  după care,  într-un alt articol se spunea sa nu care cumva sa depășești 5 nuci ca nu știu ce grozăvie se întâmplă.  Oricum nu contează,  pentru ca eu nu am fost o veverița  extrem de harnica, am strâns (a se citi cumparat) doar vreo 2000 de nuci care trebuie să-mi ajungă un an iar  o parte din ele  trebuie sa se regăsească  și prin cozonaci sau alte bunătăti,  deci am hotărât ca cifra cinci suna destul de bine pentru mine.

3. Și acum vine partea pe care nu credeam s-o pot respecta: în fiecare zi,  cate un pahar de vin rosu,  curat,  de casa! Ideea asta mi-a încolțit în cap acum mai mult timp,  când facandu-mi-se pofta de o gura de vin de-al nostru,  jumătatea mea ma informează ca nu mai este.  "Când era damigeana plină mă rugam de tine sa bei o gurita,  acum când s-a terminat ți s-a făcut și ție pofta..."  Atunci am  simțit un regret profund, adică de ce n-am profitat eu de "medicamentul" gratuit pe care-l avusesem la îndemână? Acum, dacă tot este,  încerc sa beau cate un pahar, același pătrațos,  în fiecare zi. Uneori pot, alteori nu,  dar ma străduiesc. 


Am spus trei,  în poza sunt doua, mizez pe imaginația voastră, imaginați-vă același pătrățos  plin cu apa,  în mai multe exemplare :) 

Voi aveți mici secrete pentru păstrarea sau îmbunătățirea sănătății?  Dacă da, as fi bucuroasa sa le aflu.
Hai sa fim sănătoși! 

P. S.  De vă întrebați dacă azi m-am ținut de "program", pot sa va informez ca de când scriu eu acilea,  ceea ce se vede în poza... a dispărut! Si fiindcă s-a eliberat pătrățelul,  uite-acusi ma duc să-l umplu cu apa :) 

24 de comentarii:

  1. te felicit pentru decizii si-ti urez sa te tii de ele!
    eu fac in fiecare dimineata niste exercitii pentru spondiloza cervicala, ca altfel ajung iar la medic (n-am facut sport niciodata, am fost scutita, deci e un mare eveniment).
    de vreo doua ori pe an iau zeci de zile la rand polen de albine pentru intarirea imunitatii.
    toamna bem suc de mere din pomii nostri (merele care cad pe jos sunt cele mai bune) iar eu adaug la el si suc de frunze de patrunjel.

    RăspundețiȘtergere
  2. Deci te antrenezi, Cristina... Bravo, asta ar trebui sa fac și eu. Polen, suc de mere, bunătăți! Doar pentru sucul de pătrunjel am oarece retineri, nu ca n-ar fi sănătos, știu ca e, dar nu pot eu să-l beau. Seara plăcută sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. stii cum e sucul de patrunjel? e teribil de exotic in combinatie cu merele. eu am avut o surpriza placuta cand am baut prima oara, nu m-am asteptat, am crezut ca va avea gust ca de supa. nope, e ceva asa cum iti spun, exotic, de parca ai bea suc dintr-un fruct de care n-ai mai auzit pana acum.

      Ștergere
    2. Hai ca m-ai făcut curioasa... Dar eu nu am storcător de fructe :(

      Ștergere
    3. Ei, daca n-ai, n-ai, dar cand o fi sa-ti iei, ia-ti din ala cu melc, nu cu centrifuga, ca numai ala cu melc (e ca un fel de masina de carne pe verticala) face suc din frunze.

      Ștergere
  3. Eu mananc in fiecare zi ceva crud, adica netratat termic, pentru enzime. Poate fi un fruct, legume, zarzavat, lapte crud, nuci, seminte, fructe deshidratate. Mi-e usor si stiu ca imi face bine, deoarece enzimele reprezinta un cod, o cheie pentru prevenirea si combaterea cancerului. N-am probleme de genul, dar pentru mine e o realizare ca ma pot tine de aceasta regula. Si sa nu uit, felicitari si multumiri pentru blog, este un ajutor util si placut pentru iubitoarele lucrului de mana :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, uite și asta cu "ceva netratat termic" e de notat.
    Mulțumesc mult de aprecieri, Mihaela!

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu maninc fructe proaspete dar imi plac la nebunie sucurile lor, acum fac o cura de suc combinat ( portocale si grepfruit) ca se gasesc din abundenta pe piata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu încerc sa mănânc citrice în perioada asta. Acum ceva timp făceam destul de des suc de citrice pentru întreaga familie, pana într-o zi când, după ce mi-am băut cana de suc, la ceva vreme, a venit unul din copii și mi-a zis "bea-o și pe a mea, ca eu nu mai pot". Inteligent ar fi fost sa o pun deoparte, pentru ca tocmai mâncasem niște biscuiți. Dar nu, eu l-am băut și mi s-a făcut un răău ... Acum nu prea mai pot sa beau suc de fructe, deși știu ca e sănătos.

      Ștergere
  6. Nici eu nu prea beau apa, merg pe cafea, ceai si ciorba si nu e bine! Nuci nu mananc decat verzi si atunci mananc fara limita, poate simt nevoia de iod. Mananc in devalmasie, nu prea respect reguli.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah, da, nuci verzi mănânc și eu în neștire, când am ocazia. Îmi aduce aminte de copilărie, când ne strângeam la cate un vecin, după ce se băteau nucii, cu covrigi dacă aveam, sau doar cu pâine, nuci și must. Ce vremuri...

      Ștergere
  7. Faza cu apa o fac si eu,tot din ceva ce e numai al meu...o cana mai rotunjoara:) fara coada .primita din Grecia,apoi nucile sunt alimente ce le rontaim intreaga familie,eu le sparg intr-o strachina de lut(arata mai bine asa) apoi ne adunam in jurul ei si la rontait cu noi.:))Cafeaua de dimineata o beau cu ghimbir(adica am bucatele de ghimbir confiat sau sfere din compot),din trei in trei saptamani fac o cura de ceai de coada soricelului ,iar merele sunt fructele pe care le mananc cu placere si inainte de masa si dupa masa,pana sa pun mancarea la fiert imi razuiesc intr-un castronel ceva leguma,azi de exemplu mi-a ramas o felie sanatoasa de gulie,asa ca am mancat-o in amestec cu un morcov..
    Mai nou am inceput sa mananc grau,orez sau alte cereale expandate.Nu stiu daca ajuta la ceva ,dar imi plac tare mult...si baietii mananca cot la cot cu mine.:))

    Uite de unde vine bucuria de a trai!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Angi, draga mea, tu chiar vrei sa ma complexezi... :) Oricât m-aș strădui, legume crude-crude chiar nu prea pot manca. Dar uite, mâine o sa încerc sa beau și eu cafeaua cu ghimbir. Crezi ca merge cu el crud?

      Ștergere
    2. N-am incercat cu ghimbir crud,cred ca-i prea puternic,dar sigur gasesti tu undeva ghimbir confiat.Cand nu am ghimbir presar putina scortisoara.E atata aroma in cafeaua mea!!!!
      N-am cum sa te complexez,Ina draga! Tu ai patratosul tau,eu nu-l am decat rotundos.:))

      Cat despre legume,incearca prima data cu ceva ce-ti place,apoi mai adauga cate ceva.Zilele trecute mancam buchetele de conopida,apoi m-am oprit .Nu-mi mai ajungea de supa.:)

      Ștergere
    3. Când ziceam ca ma complexezi (oricum glumeam:) ) ma gândeam ca tu faci destul de multe chestii sănătoase, ca sa zic asa. Și în principal ma refeream ronțăi ala de legume crude care mie nu-mi iese și pace :)

      Ștergere
  8. Eu imi propusesem sa beau o ceasca de apa in care sa dizolv o lingurita de bicarbonat. Inca nu am reusit :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu mai fac chestia asta, dar nu pot chiar o linguriță, o jumătate așa și după aia beau o găleată de apă că nu-mi place gustul. Ma ajuta când ma doare stomacul, deci numai atunci sunt "curajoasa"

      Ștergere
  9. Imi plac cele trei puncte cu un patratsi cinci nuci :)) Eu incerc sa mananc zilnic mere, in special seara in loc de masa de seara. Cateodata merge, cateodata nu merge...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Avem și noi obiceiul asta de a ronțăi mere seara, dar nu chiar în fiecare seara. Cat am avut struguri la discreție în fiecare seara stăteam cu castronelele pline de struguri în fata televizorului. Strugurii erau noul popor, cum ar veni :)

      Ștergere
  10. super! asa trebuie trait! un pahar de vin rosu beau si eu din când în când. Nuci, alune, sâmburi de migdale sau fistic - ooooo, tare ma abtin sa nu manânc un castron o data! dar asa am citit si eu, ca grasimile omega3 sunt necesare inimii si vaselor sanguine, creierului si în general pentru pastrarea sanatatii. Un pumn mic de sâmburi în fiecare zi. Deasemenea, câte un mar pe zi este bine de mâncat.. reusesc de cele mai multe ori :)
    Mult succes în continuare! disciplina si consecventa!

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu sunt eu cea mai disciplinata, dar dacă-mi pun ceva în cap, uneori, pot deveni catâr :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Felicitari! Sa te tina cat mai mult!
    In fiecare an imi propun chestia cu apa si de fiecare data o abandonez. Mi-ar fi placut sa ma tin de exercitiile fizice, dar si pe acelea le... las balta. :( Tare ma mai supar pe mine ca nu am ambitie la astfel de lucruri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa știi ca băutul asta pe stomacul gol chiar ajuta, am observat eu. Vinul și nucile nu știu, ca nu ma vad sa fiu mai deșteaptă :)

      Ștergere