14 martie 2014

Îmi cos singură o ie -Tutorial punct de cusătură

Bună dragilor! Sper că nu v-ați plictisit de șezătoarea noastră. Promit celor ce intrau pe aici din alte motive decât pentru a învăța să coasă, că atunci când o să ies din "faza" asta o să postez și altceva. Că da, pasiunile la mine vin ca fazele la lună. Când sunt în faza "mărgele" fac numai mărgele, de ajung să am lut și pe ceașca de cafea și pe telefon, când sunt în faza "reciclat cutii de conserve" , aș mânca numai mâncare la cutie doar așa ca să am material de lucru, nu mai zic de faza "mașină de cusut", din care tocmai am ieșit, și mai sunt multe alte faze, dar să nu ne întindem la vorbă,  ia ne așteaptă! Acum, se vede cu ochiul liber, sunt în faza "cos o ie" și nu știu cât o dura. Sper însă ca la sfârșit să mai fie cineva pe-aici prin preajmă :)
Ieri am făcut ajurul cu găurele duble. A ieșit frumos, nu? Chiar dacă vi se pare perfect azi o să-l facem și mai... perfect (bine că nu sunt fetele prin zonă să-mi dea nota 2 la gramatică  :))

Lucrul nostru de astăzi se execută în totalitate pe spatele pânzei. Știu, și eu m-am mirat prima dată, ba chiar am vrut eu să demonstrez că toată lumea se înșală, că e mult mai ușor pe față și mă întrebam cum de nu și-a dat nimeni seama. După ce am lucrat o bucățică i-am arătat mamei, care a zis ceva de genul, bine, dacă ție ți-e mai ușor așa, fă așa, numai că am pus lucrul meu pe lângă al ei și am observat că la ea se vedea mai frumos, era mai bombat, mai uniform. Deci, dacă vreți, puteți încerca să lucrați pe față lucrului, e posibil și așa.

Firul de mătase se pune în două sau în trei în funcție de grosimea firului, nodul se întărește pe spatele festonului de la găurelele duble.




 Apoi la distanță de cateva fire, la mine 4, față de găurelele duble se iau 8 fire pe ac, ca în poza de mai jos.




La distanța de 2 fire lateral dreapta, se iau alte 8 fire, începând cu jumătatea primelor 8 luate.



  
Mai repetăm o dată tot spre dreapta.



Si apoi facem același lucru dar spre stânga.






 Și iar spre dreapta. 


Și tot așa...




Și pe fața lucrului arată așa:




Pânza mea este foarte deasă, mi-e foarte greu să respect cele  4, 2 sau 8 fire pe care le-am menționat mai sus, dar pânza topită este mult mai rară și deci mai "prietenoasă", n-ar trebui să creeze nimănui probleme .

Ajurul nostru este finalizat, înfrumusețat, acum putem trece la ceva mai colorat, dar... la întâlnirea viitoare. 
Până atunci vă urez spor în toate dar mai ale la cusut!
















9 comentarii:

  1. oh Doamne, cat este de frumoasa! ce ma bucur pentru bucuria ta! este superb ca te-ai hotarât sa-ti faci o ie si ca te-ai si apucat de lucru. Superb arata detaliile acestea, pana acum! sunt sigura ca vei reusi o opera de arta!
    mult succes în continuare! pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult, Carmen! Sper ca voi reusi cat de curand sa termin aceasta iisoara. Nu stiu cat de opera de arta va iesi dar stiu sigur ca-mi va fi draga, de pe-acuma mi-e.

      Ștergere
  2. Ina, cred că ar fi bine să revin şi să iau la studiu tuturialul acesta, că ideea îmi place foarte mult. De fapt, cochetez de ceva vreme cu intenţii nobile şi neconcretizate, cine ştie dacă voi reuşi să mă apuc vreodată!

    RăspundețiȘtergere
  3. I really like it when individuals come together and share thoughts.
    Great blog, keep it up!

    Also visit my site; the stick of truth crack

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna,Ina
    Imi doream de ceva vreme sa cos o ie, insa nu stiam de unde si cum sa incep. Iar cand am gasit blogul tau (nimic nu e intamplator), am stiut ce am de facut. Unde/cum sa-ti trimit o poza cu ce am cusut pana acum ? Asta asa, ca sa-ti vezi si tu opera - o consider in mare parte opera ta, caci nu as fi inceput sa cos o ie daca nu era tutorialul tau.
    Oare mai e nevoie sa-ti spun cat de mult iti multumesc :)? Mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Gabriela. Ma bucura tare mult mesajele astea in care lumea imi spune ca nu a fost inutil efortul meu de a "imprastia" ce stiu si eu, mai bine sau mai rau, dupa atata vreme (4 ani de cand am facut tutorialele).
      Poze poti sa imi trimiti pe mail la inapopro@yahoo.com

      O zi cu spor sa ai!

      Ștergere