07 martie 2014

IE - Tutorial creţ (burta vacii) nr. 02




Ieri v-am prezenta un tutorial despre cum se realizează creţul unei ii, varianta cea mai uşor de făcut (părerea mea), cu firul la exterior. Se cheamă că azi suntem un pic mai experimentate şi putem să ne ocupăm şi de varianta doi, cu firul pe dedesupt (ca in poza de mai sus).
In fotografia este o iişoară făcută de mama mea acum mai bine de 25 de ani, iişoară ce a fost purtată la maxim de o păpuşă :) şi două bebeluşe. Ce ziceţi, se ţine bine "bătrânica", nu?

Dar, să trecem la treabă... Am fotografiat fiecare pas pe care l-am făcut pentru realizarea unui mic eşantion de "burta vacii, varianta a doua. 

Tutorial "burta vacii" - varianta 02

Primul rând








Randul al doilea






Am realizat si un mic filmulet:


Prima variantă o gasiti aici: 

Spor la încreţit !!!




8 comentarii:

  1. Vaaaiii! Ce frumos arata asa! Sa inteleg ca merge si la panza clasica de bumbac? Tare as fi tentata sa imi fac o bluzita de vara cu incretitura asa...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Catrinel, merge pe ce vre tu. Cand eram mica mama-mi facea fuste din panza subtire, cu burta vacii. Arătam şi eu mai grasă fiindcă erau creţe în talie şi foarte înfoiate si-mi veneau foarte bine. Ba îmi amintesc că am avut şi cămăşi de noapte din bumbăcel subţire şi răcoros cusute complet manual şi la gât aveau aceeaşi burta vacii. Deci da, poţi să-ţi faci bluziţe din orice material care se pretează cusutului manual.

      Ștergere
  2. vai, ce frumoasa e!!
    Imi spui si mie ce fel de material ai folosit?
    Si mai ales, poti face un tutorial de ie? cu taiat, cusut, cat material am nevoie? As vrea sa fac mie si fetitei, asa ca trebuie sa stiu ce si cat sa o rog pe verisoara sa imi caute...

    RăspundețiȘtergere
  3. Iişoara este din pânză topită. E posibil să fac un tutorial mai elaborat, studiez problema şi când o să fiu pregătită o să dau sfoară în ţară. Nu prea pot sa spun de cat material e nevoie, depinde si de măsurile celei ce va îmbraca ia si de latimea materialui. Dar fiecare poate aprecia dupa o bluzita mai larga ce o are. Dar despre asta mai vorbim.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult pentru timpul dedicat acestor tutoriale...este de mare ajutor pentru a intelege cum se fac diversele cusaturi...o zi buna :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc mult pentru aceste tutoriale!
    Vreau sa va intreb cat este pasul de mare la incret? 1 cm, 1,5 cm, 2 cm?. Nu imi dau seama si sunt la primul meu incret burta vacii. Va rog frumos sa imi spuneti si mie, din experienta pe care o aveti, cat ar trebui sa fie acest pas pentru o ie destinata unei femei nu unui copil.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu multa plăcere!
      Uite, va spun acum la ce ajutor am recurs vând am făcut burta vacii la o ie, mult după ce am făcut tutorialele. Ca să îmi iasă uniform "fagurele" am trasat cu un raion foarte ascuțit trei linii paralele cu baza de sus a iei, egal depărtate, la 1 cm una de alta. Iar pasul nu mai știu exact l-am făcut, dar destul de mititel, 2 cm e prea mult. Cred ca tot în jur de 1cm, poate un picuț mai mult.
      Am văzut cusut și cu pasul mai mare, și cu distanța intre rânduri mai mare dar eu prefer mai finuț așa, cum făcea și mama mea.

      Ștergere