07 martie 2014

Imi cos singură o ie - 00

M-am gândit mult zilele astea la cât de folositor ar fi să fac un tutorial complet despre cum se coase o ie de la A la Z.



Nu cred că v-am spus că am învățat să cos înainte de a învăța a scrie. Știu sigur că eram la grădiniță când am reușit să o conving pe mama să mă învețe să fac "găurele". Habar n-am dacă ăsta e termenul corect, sau doar un regionalism sau... altceva, știu că la mine acasă așa se chema tivul făcut manual. Mi-aduc aminte foarte bine, mama mi-a pus în mână chiar lucrul ei. După ce mi-a explicat ce trebuie să fac și a văzut că mă descurc m-a lăsat să termin eu rândul. După ce am cusut mai mult, am dat fuga la mamaia Maria să mă laud cu marea mea realizare. Așa a început pentru mine experiența aceasta a cusutului de ii, care a durat mulți ani. Apogeul l-am atins în vacanța dintre a șasea și a șaptea când am făcut o ie de la cap la coadă, ie pentru care mama mi-a dat mie toti banii. Ce fericire pe capul meu, erau primii bani munciți de mine! Cu ei mi-am luat un ghiozdan nou, primul meu ceas  și un pachet de gumă de mestecat Tutti Frutti. Cred că de toate m-am bucurat la fel de mult.

Dar să lăsăm vorba, iată propunera mea... Vă invit la  o şezătoare virtuală la care să învăţăm împreună să coasem o ie. O să fac o ie de dimensiuni mai mici ca să nu dureze foarte mult finalizarea ei și o să fac tutoriale pentru fiecare etapă a procesului tehnologic. Postările legate de acest subiect vor avea titlul "Îmi cos singură o ie", însoțit de un număr sau o denumire, mai vedem, ca să se ajungă cât mai ușor la ele.

Aceasta este invitația mea, pun pe masă alături de o cafea aburindă (evident, tot virtuală) cunoștințele mele din acest domeniu Se intră fără invitație, ținuta nu este obligatorie. Nu trebuie să lipseasă  însă acul, ața și dragul de lucrul manual. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu