26 iulie 2016

Iulie ăsta de început

Încerc să-mi amintesc cum a început luna iulie. A lu' 2016...
Dacă îmi amintesc bine eram încă sub impresia (plăcută) de vacanță la greci și, în același timp, încercam o uimire nedisimulată de după Brexit: "Bă, mă lași? Ăștia chiar au votat ieșirea?" Ca să fiu sinceră, încă mai persistă cele două mirări...

Dacă e să amintesc lucrușoare mai mărunte petrecute pe tărâmul handMADEina, îmi vine în minte tutu-ul pe care l-am făcut cu mânuțele mele pentru Firicica.(Mda, mă știți, mă laud singură :))



Am căutat prin magazine ceva subțire, vaporos, pentru un majorat, nu al Mariei că mai avem până acolo, dar surpiză, e greu tare cu hainele astea. Tone de haine mi-au trecut prin mână sau doar prin fața ochilor, căutând ceva mai de ocazie, pentru mine si pentru fete dar cam fără succes. Cel mai tare m-au dezamăgit materialele. Doaaamne ferește ce de plasticărenii mai scot oamenii ăștia pe bandă rulantă!

Când mi-a arătat copilu' un tutu atârnat pe umeraș am zis "Da". Când am întors eticheta 
am zis "Nu! P-ăsta ți-l face mami și ne rămâne și de-o prăjitură. Ba nu, de-un tort!" Și cam așa a și fost.

Eheheeeei, fiindcă veni vorba de tort... Ia priviți mândrețe de tort. Dar nu, nu e cel "rămas" de la tutu...


Nu l-am cumpărat, nici nu l-am făcut eu, nici n-aș fi în stare de așa operă de artă. L-a meșterit, special pentru mine o prietenă de-a mea. O să vă spun un mic secret: mi s-au umezit ochii când mi-a zis că e plăcerea ei să îmi facă un tort pentru că sunt prietena ei și pentru că merit. Ei, eu la faze de-astea cam rămân fără cuvinte... (Si mai nou mi-am impus să scot din vocabular acel "nu trebuia". Cine sunt eu să știu ce trebuia și ce nu? Nu?)

Tot la începutul lui iulie ăsta, demn de memorat a fost un drum până păstrăvăria Brătioara, în județul Argeș. Adică nu drumul, pentru că drumul a fost anost și plictisitor. Patru ore până la păstrăvărie au fost parcă mai plictisitoare și mai obositoare decât 12 ore până la mare. Dar păstrăvăria este foarte frumos amenajată, are o curte mare, cu de toate:

* bazine pentru păstrăvi bineînțeles.


Am văzut și turiști care pescuiau, sportiv, după cum zice si pancarta, dar nu prea știu ce făceau cu păstrăvii cei mari pe care i-am văzut prin găleți.
Mi-a fost jenă să întreb, recunosc.



* păuni și păunițe


Acum am înțeles și eu ce chin e pe bietul mascul să atragă atenția păuniței.


Mai impresionat părea a fi iepurașul decât păunița. Ea și-a văzut de ciugulit cu capul în pământ fără să-i acorde măcar o privire. Uite d-aia n-am pozat-o nici eu, ce atâtea aere de divă? :)


* ponei


* miriapode pe scoarța copacilor.


* băncuțe, leagăne, și hamace



* familie cu copiii jucăuși
Ah, nu , stai, asta ți-i aduci de-acasă.



* terasă unde se poate mânca păstrăv, bineînțeles.

Mâncarea a fost bună, nu foarte variată dar până la urmă la păstrăvărie te duci pentru păstrăv.
Dar cum noi avem un neiubitor de pește a trebuit să comandăm și altceva. Variantele au fost puține dar bune. Desertul ... așa si-așa. Păstrăvul minunat!


No, amu ce să zic? Asta a fo prima jumate a lu' iulie ăsta. Ceva ieșiri au mai fost, dar le lăsăm pe al'dată, că tot vorbind de păstrăvi mi-o venit apă în gură. Mă duc să sparg o conservă. (Mă pregătesc de Ardeal, se vede, da?)

8 comentarii:

  1. faina luna si poze! abia astept sa vad si Ardealul! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu abia aștept... deși, tre' sa recunosc ca m-am cam plimbat pana acum, nu pot sa zic nu.

      Ștergere
  2. Eeeei!!!!
    Deja bate la usa luna august si, cred si eu ca poti sa-ti aduci aminte cu drag de luna iulie.
    Vacanta frumoasa in continuare fetelor,dar si voua!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sigur ne vom aduce aminte cu drag de vacanta asta. Deja simt cum bate vântul schimbării și ma gândesc ca e musai sa profităm la maxim de plecările astea în patru. Cat s-o mai putea...

      Ștergere
  3. E delicata fustita pe care ai cusut-o Mariei, imi place mult.
    Fotografia cu iepurasul care era impresionat de spectacolul oferit de paun e haioasa - cum ii stau urechile! :))
    Vara placuta in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E delicata fustița roz, Maria zice ca se simte ca o bezea în ea.
      Acum fac una mov pentru Micu'. Poze... dacă o prind în toane bune. ☺

      Ștergere
  4. Vai cat e de faina fustita roz, e ca o spuma. Imi place, place, place

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact ca o spuma este. Maria zice ca se simte ca o bezea ☺

      Ștergere