15 octombrie 2015

Bine de stiut

Ma ia cu fiori de cate ori am de calcat vreun lucru alb, iar daca vorbim de vreo ie-spuma-laptelui la care am cusut cu lunile, atunci se lasa deja cu frisoane. Mi s-a intamplat de cateva ori ca fierul de calcat sa lase urme negre pe albul imaculat al vreunei camasi sau ii. Asta ma astepta poate si in dimineata asta daca nu-mi aminteam ca am citit undeva, nu mai stiu unde, cum se curata eficient talpa masinii de calcat de toate depunerile negre. Nu ma asteptam la vreun rezultat specataculos, mai ales ca am incercat de-a lungul timpului tot felul de artificii, am frecat cu peria aspra si detergent, cu lama de ras, etc, si nimic nu a dat  un rezulat multumitor. Azi insa, am avut o surpriza.
Am luat o coala alba (bine, am rupt o foaie dintr-un caiet de romana :)), am asezat pe ea un pumn de sare grunjoasa si apoi am executata miscari energice, circulare, pe deasupra ei cu fierul de calcat incins. 



Iata cum arata sarea cand am terminat...


Talpa masinii n-am mai fotografiat-o pentru ca ma grabeam( inca ma grabesc :)), cert este ca a iesit atat de curata incat nu am avut nicio emotie sa o asez pe frumusica asta ce o sa zboare in curand spre alte meleaguri.

Am fost entuziasmata de aceasta... descoperire sa-i zicem, incat m-am grabit sa o povestesc aici. 


Sper sa va fi fost de folos, iar daca stiti  "secrete"' similare eu sunt dornica sa le ascult, si promit sa nu spun nimanui tuturor :).

Zi insorita sa aveti!

17 comentarii:

  1. chiar e o idee minunata, draga Ina! De ie nici nu mai spun, e superba!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce idee buna! Trebuie neaparat sa o incerc si eu. Am ceva probleme cu talpa de la fierul de calcat (este din inox talpa). Dar se mai gaseste si sare grunjoasa neiodata?? Caut si peste tot numai din asta iodata gasesc :((.
    In alta ordine de idei... Cat poate sa fie de frumoasa ia <3. Adorabila.
    Vreau sa te rog ceva!! Te poti uita putin la acest material - http://www.fabrix.ro/panza-topita/panza-in-topit-natural.html sa imi spui si mie ce parere ai? Mie ca necunoscator mi s-a parut ca as putea sa cos pe ea (se vad dupa parerea mea bine gaurelele) - tare mi-as dori sa fac si eu o ie. Si daca e ok pret / calitate cam cat mi-ar trebui oare? Vad ca mai au 2.5m pe stoc.
    Merci mult :D
    Cu drag
    rux

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sarea neiodata știu ca se recomanda și pentru murături. La noi soacra mea se ocupă de procurarea ei, nu știu exact pe unde se găsește, undeva la un en gross, fiindcă e la sac.
      La pânză degeaba ma uit în poza, eu una n-am avut pana acum curaj sa cumpăr de pe net, am preferat sa vadă ochii mei.
      Ca lungime necesara unei ii, dacă materialul e lat de 1,5m, ajunge o lungime de 13,30. Dar ca sa fie acoperitori, poate vrei sa faci niște teste întâi, ar fi bine sa iei 1,5

      Ștergere
    2. Da, asa este. Doar ca acum si pentru muraturi am gasit la magazin iodata. Din fericire mai aveam din cea simpla dar s-a terminat si trebuie sa descopar pe unde mai aduc:P.
      La noi prin asa zisele magazine care au mai ramas cu materiale chiar nu am vazut. :D. Mi-am luatdin materialul de mai sus si iti povestesc cum este cand ajunge. Iti multumesc mult pentru sfat :).
      De mult vreau sa imi cos si eu o ie - cu siguranta ma va ajuta tutorilalul de pe site, abia astept sa il recitesc si sa ma apuc de lucru :).

      Ștergere
    3. Sunt sigură ca o să îți iasă o ie drăguță. Spor și inspirație! ☺

      Ștergere
  3. Chiar e bine de stiut!
    Acum n-o sa mai am nici eu ...frisoane.:))
    Pupici si seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper sa îți fie de folos ce am povestit eu aici. Seara frumoasa și ție, Angi!

      Ștergere
  4. Este foarte frumoasă ia, ce talentată ești și ce răbdare ai!

    Nici eu nu prea știu de unde se ia sare grunjoasă, dar e de reținut "secretul" ăsta cu fierul de călcat.
    Numai bine și spor la lucru!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos, Carmen Natașa! Și bine ai venit în vizită :)

      Ștergere
  5. Excelent sfat! De cate ori n-am patit-o, acum m-am invatat si incerc intai pe o haina fara pretentii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu de teama petelor mai foloseam o batista subțiri, o puneam intre mașină și ruga de călcat astfel încât eventualele pete sa rămână pe batistă. Dar asta făcea procesul în sine mai lung.

      Ștergere
  6. Intrebarea e ... de la ce se murdareste talpa fierului?
    Al meu mi-a murdarit hainele numai in doua cazuri: cand am calcat desenul cauciucat al unui tricou (in loc sa-l calc pe dos, ca de obicei, l-am calcat pe fata) sau atunci cand foloseam rezervorul de apa al fierului pentru a stropi hainele, uneori se mai scurgea din rezervor o apa mai ruginie care lasa pete (acum am o sticluta de plastic cu pulverizator pentru a umezi hainele in momentul in care le calc).
    Deci fierul meu e curat si n-am emotii cu el (poate acum cobesc :P si o sa ma trezesc cu el ca face figuri :))) La fel si cel dinainte, nu s-a murdarit. Adevarul e ca eu calc doar camasi, tricouri, blugi si fete de masa, cam atat - poate sunt alte articole de imbracaminte care lasa niste urme pe fier ....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Știu sigur ca rufele apretate au mare contribuție la înnegrirea tălpii mașinii de călcat. Și or mai fi și altele pe care nu le știu. Eu tot timpul am avut problema asta cu talpa buclucașa.

      Ștergere
    2. Ahhhh, in acest caz se explica ... Apretul are faina (asa cum il face mama mea) si se arde ...
      Nu apretez nimic, niciodata, deci acum stiu de ce n-am avut probleme. Nu-mi place deloc sa calc, o fac pentru ca trebuie si obisnuiesc sa calc cate 20 de tricouri + 10 camasi odata, numai ca sa calc rar, sa stiu ca sufar o data si gata. Doar apretatul mi-ar mai "lipsi" :))

      Ștergere
  7. Uite, ma miram acum ceva timp de ce se murdareste talpa fierului de calcat. A venit si randul meu - am calcat cu apret din comert ("Stira e ammira") o camasa ce se incapatana sa nu se calce bine (desi era, culmea, o camasa pe a carei eticheta a scris la cumparare: "calcare usoara" :p) Apretul l-am luat special pentru a da o ultima sansa camasii, dar nu stiu daca-l mai folosesc (e foarte bun, dar murdareste rau talpa fierului).
    Nu ma mai lungesc, voiam sa-ti spun cum am curat fierul de calcat azi, dupa o saptamana de la murdarirea lui, cand aveam nevoie sa calc iar niste haine.
    Am pus pe un burete uscat niste Cif crema si-am inceput sa frec usor talpa fierului pe centru, acolo unde nu are gaurele. S-a luat foarte usor toata murdaria, iar excesul de Cif-ul a intrat in burete. Apoi am trecut la portiunea cu multe gaurele si s-a curatat foarte rapid si acolo fara sa intre produs (Cif) in gaurele. Am clatit talpa stergandu-o cu buretele umed, apoi am sters-o cu un prosop si a ramas curata, perfecta. La ora asta, fiind in concediu, deja am calcat multe haine (printre care si unele albe) si nu s-a murdarit niciuna.
    Mi-am amintit de postarea ta de mai demult si m-am gandit sa-ti scriu si solutia asta, poate merge si la tine.

    RăspundețiȘtergere