15 februarie 2015

Milijurnal

Mi-a plăcut mult "poezia" asta învățată la ora de matematica: mili, micro, nano, pico... Deci am ajuns la mili-jurnal.

Pentru azi, 15 februarie 2015, ora 16.10

Săptămâna  ce trecu
A inceput cu iarnă, pe la jumătate a venit primăvara,  acum e o zi autentica de toamna. Eu mă obisnuiesc destul de greu cu un anotimp și când următorul dă semne să se instaleze dau din colț în colt, păi stai, domnule, că abia mă obișnuisem cu anotimpul ăsta, acuma altă schimbare? Iar când am trei anotimpuri într-o săptămână sunt de-a dreptu' bulversata. Cel mai greu mă obișnuiesc însă cu vara, acolo e dezastru. Cum încep căldurile îmi vin gânduri de mutat. Nu în altă țară, în altă localitate, mai la munte, mai la răcoare, mai la liniște,  mai la aer curat. Și uite-așa îmi sfârâie creierii, cum să fac sa trecem peste cele trei luni de caniculă, pe unde să o mai ștergem? Lumea încă mă mai întreabă "tu încă nu te-ai obișnuit?" Nu! Trebuia!?  
În sfârșit... mai e până la vara. 

Fiindcă m-am ambiționat rău de tot  sa termin bluza Ioanei nu în doi ani, nici într-unu', ci mai repede, în sapte zile am terminat și pieptul și spatele. Și nu m-am abținut sa nu le traversez cu o dungă albă, că prea era multa monotonie. De altfel dunga albă are rol de incurajare, adică știu și eu pentru ce dau zor, nu să termin, ca asta e cam abstract, trag tare sa ajung la dunga albă.

Mărgelușa muzicală e asa de... alint ☺



Spuneam acum ceva vreme ce mai fac eu pentru sănătatea mea, știți voi, apa dimineața, nuci, pătratul de vin. În ultima vreme am adăugat ceva ce nu credeam sa adaug vreodată. Eu nu sunt prietena cu lactatele, lapte dulce nu beau niciodată, iaurt sau chefir, de doua ori pe an, dar... A venit jumătatea mea într-o zi cu o punga de hrisca. Niciunul dintre noi nu știam cum se prepara, asa ca am cautat un pic pe net și am încercat cu iaurt. La primul castron mi-au cam păcănit creierii în cap, hrisca e tare, daca ai dantura bună poți sa te riști s-o ronțăi asa cum e, dar, după doua săptămâni de experiente, pot sa va zic ca cel mai bine e sa amestecați hrisca cu iaurtul și sa le lăsați vreo doua ore sa... se cunoască mai bine. Am mâncat doua săptămâni, în fiecare zi, cate un bol de iaurt în care am pus o lingura de hrisca, o jumătate de banana, câteva merișoare câteva stafide și uneori,  când aveam pofta de un dulce, o linguriță de miere sau gem de caise. Nu m-am gândit inițial ca e bun pentru sănătate,  pur și simplu mi-a placut gustul.  E și foarte sățios,  pentru un mic dejun este perfect si am constatat ca este foaaaarte bun pentru digestie. 
Acum am cazut in extrema cealalta, ma gandesc ca as avea nevoie de o fabrica de iaurt..


Ieri...
A fost sărbătoarea aia cu multe inimioare. Am "sarbatorit-o" și noi printr-o pomană. Asa a picat, ceee? Ziua tuturor morților de Sf. Valentin. Eu nu mă omor nici după una nici după alta. Sunt mai conservatoare asa, dacă n-am auzit în copilărie de Valentinul asta nici nu prea rezonez cu el, iar de pomana ce sa mai zic, tot timpul e ceva ce nu înțeleg sau nu-mi convine, dar fiind mereu vioara a doua (doar o ajut pe soacra-mea) nu am putere de decizie, deci nu pot schimba nimic. Oricum rămân fără răspuns cand aud întrebări de genul: aoleeeeu, de ce nu ai scos țipla de la furculițe? Cum mai mănâncă morții din ce ai împărțit tu, dacă furculița e în celofan? No comment...



Azi...
Am recuperat copilul mic de la o prietena unde a ramas peste noapte si dupa aceea am fost la o cumparatura. Am venit acasa si pentru ca nimeni nu voia sa manance sarmale am incropit repede o masa cu orez la punguta (din acela de-l fierbi cu punga cu tot, il scurgi bine, rastorni in farfurie, gata orezul!) si snitele de curcan. Sunt foarte mandra de mine si de snitelele mele. Nu pentru ca le-as face intr-un mod special, atata doar ca le pastrez intr-un mare fel. Atunci cand am mai mult piept de curcan, il portionez pe tot, il bat ca pentru snitele si-l asez in pungute, dar nu felie peste felie, ci una langa alta. Ocupa putin loc in congelator, se dezgheata numaidecat, nu se lipste una de alta si in caz de urgenta maxima, intr-un sfert de ora pot sa incropesc o masa delicioasa. Ceea ce am facut si azi. Si pentru ca am fost asa o wonder woman si am schimbat din mers meniul, cand m-am ridicat de la masa am avut tupeul sa zic: ultimul strange masa! :)

Va trebui sa ma grabesc cu romanul asta, cineva ma astepta cu un film...

Maine...
Nu prea vreau sa ma gandesc la ziua de maine, sau la saptamana viitoare pentru ca tare-mi e ca va semana cu cea trecuta. P-aici se impune o schimbare, n-am mai vazut un tren, o potecuta de munte, niste bocanci inamoliti, o hlizeala cu prietenii... si m-apuca melancolia, ca sa nu zic altfel. Dar astept cumintica, sa scape toata lumea de raceala si e musai sa evadam!

M-am gandit sa impartasesc...
Un citat hazliu, nu stiu al cui e...

"Multa lume iti vrea binele. Ai grija sa nu ti-l ia!"

Eu va doresc tuturor o saptamana usoara si numai bine! (Sa aveti, nu sa vi-l iau :))





24 de comentarii:

  1. daca asta e milijurnal, ala pico ... chm, dar lasati, e bine-asa.
    ai avut un spor teribil cu bluza, nu-i asa? abia astept sa vad ce si cum.
    cat despre pomenile de ieri, e o vorba care aici chiar se potriveste: crede si nu cerceta. eu am avut si am inca niste experiente (majoritatea sub forma de vise) cu pomenile astea, de nu-mi vine-a sari vreuna, chiar daca o mai fac. pesemne ca aici intentia conteaza, asa ca ...

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, e un ditamai milijurnalul ☺. Dar având în vedere ca scriu o data pe săptămână și nu zilnic...
    Da, la bluza am avut spor, vedem ce urmează ca la mâneci îmi cam pierd răbdarea.

    RăspundețiȘtergere
  3. frumoasa saptamâna, farfuria din ultima fotografie mi-a facut cu ochiul :)) la tricotat nu m-am mai bagat sa n stric ceva ;)
    Seara faina si start bun in noua saptamâna!

    RăspundețiȘtergere
  4. O săptămână obișnuită.
    Dacă farfuria din ultima poza ți-a făcut cu ochiul, suntem chit. Trecui și eu pe la tine mai devreme și văzui o groaza de minunății culinare...
    Seara faina și ție, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place saptamana ta :) Mi ai facut pofta! :)
    http://inkandlacedesigns.blogspot.com.au/

    RăspundețiȘtergere
  6. De tricotat? Sau de hrisca? Sau de șnițele? Sau de toate? ☺Săptămâna faina sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  7. Abia astept sa vad cum iese bluzita tricotata.Si eu mananc multe 'boabe' acum:chia, hrisca,goji pentru ca asa e dieta, si chiar au inceput sa-mi placa , exceptia e iaurtul, nu-mi place in nici o combinatie. Mie imi plac Mosii de vara pentru ca in cani erau mereu cirese. Aaaaa si mie pofta de coliva! O saptamana cum vrei tu sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei, sa nu te aștepți la cine știe ce bluzița, una simpla, cu mânecă raglan, asa a fost comanda ( de la care eu m-am abătut doar adăugând dungulita)
      Dacă nu în iaurt cum mănânci semințele? Presupun ca sunt o groaza de rețete pe net, o sa ma uit și eu.
      Cat despre coliva... e și preferata mea. Știi vorba aceea, cine împarte parte-si face. Eu mi-am pus din start într-o cutie cu capac, la frigider, pentru ca sunt unii pe aici prin zona care au obiceiul de a împărți absolut tot ce au făcut și nu voiam sa ma trezesc ca mi-e pofta și nu mai găsesc nici măcar un bob de grâu ☺Deci, dacă vine cineva pe la mine azi sau mâine încă mai găseste o "prăjitură" numita coliva.

      Ștergere
    2. Cand trebuie sa mananc iaurt ma chinui si mananc iaurt, dar am multe combinatii cu lapte de cocos si salate. Ce pacat ca sunt la peste 500 km de tine.....ar fi mers asa o prajitura.

      Ștergere
    3. Lapte de cocos... n-am gustat niciodată, dar pentru orice exista un început, nu?
      Da, păcat ca ești asa departe, pe lângă "prajitura" puneam și de-o șezătoare, o cusătura, un tricotat, ceva... ☺

      Ștergere
  8. Felicitari pentru micul dejun asa de sanatos!
    Mie nu imi iese deloc treaba cu luatul micului dejun si imi pare asa de rau.
    Orezul acela imi place foarte mult fiindca e alb, frumos, gustos si nu se lipesc boabele intre ele.
    Ma bucur ca ai reusit sa lucrezi atat de rapid bluza si de abia astept sa o vad.
    Am furat o lingurita din iaurtul tau cu fructe si fug la treaba. As fura si prajitura, dar nu am voie. ;)
    Pupici si imbratisari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca sa fiu sincera eu gasesc orezul ala un pic cam fad, dar arunc un pic de unt la sfarsit peste el, ca prea e inecacios. E totusi preferatul restului familionului si unde mai pui ca se face atat de repede, deci e solutia ideala cand sunt in criza de timp.
      Sper sa ma tie harnicia cu bluza asta, ca deja vad ca m-am cam inmuiat :)
      Hai mai, cine nu te lasa sa mananci prajituri? Acolo o bucatica n-a omorat pe nimeni :)

      Ștergere
  9. chiar acum ma apuc sa caut pe net ce cu hrisca asta, tare m-ai facut curioasa...in rest, mereu am zis ca tu esti taaare harnicuta si plina de idei :)
    cat despre fugit de acasa, ieri am fugit la Buzau, stim acolo un restaurant unde se manaca cele mai bune paste quattro formaggi si si cele mai bune costite de porc la gratar....merita drumul Bucuresti-Buzau :)
    am plecat sa aflu amanunte despre hrisca, saptamana faina sa ai! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ieri am citit o reteta cu kefir si faina de hrisca, cica e buna pentru detoxifiere si cred ca e buna. Eu vad oaresce schimbari dupa cele 2 saptamani de rontait hrisca (bine, uite iti spun, nu ma mai balonez dupa ce mananc anumite mancaruri)
      Cat despre harnicie... cineva cred ca m-a deocheat ca m-a busit azi o leneeee...
      Cum se cheama restaurantul din Buzau, ca nici pentru mine n-ar fi extrem de departe. Decat sa ne inghesuim pe Valea Prahovei mai bine o luam incolo spre Buzau. De-ar mai fi si vreo potecuta de munte de luat la picior ar fi si mai grozav.
      Numai bine si tie!

      Ștergere
  10. Frumoasa culoarea la bluzita, dungulita alba ii da un farmec aparte. Nici eu nu prea ma omor dupa iaurt dar intr-o combinatie cum ai facut tu e chiar atragator !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Firele le-am primit cadou si asteptau cumintele sa se apuce cineva de treaba. Dunga s-a insinuat pe parcurs, ca sa nu ma plictisesc :)
      Da, e chiar interesanta combinatia iaurt cu hrisca si-mi plac foarte mult si stafidele, care de atata umezeala se umfla si ai impresia ca mananci struguri.

      Ștergere
  11. Noi gatim hrisca, adica o fierbem, cruda inca nu m-am aventurat sa o mananc.
    Imi place mult bluza pentru fetita. e superba!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi abia am descoperit hrisca, probabil ca o sa o încerc și eu pregătită și altfel, o să-ți spun impresii ☺
      Bluza sper sa iasă... acceptabil și sa o îmbrace copilul cu drag.

      Ștergere
    2. Noi abia am descoperit hrisca, probabil ca o sa o încerc și eu pregătită și altfel, o să-ți spun impresii ☺
      Bluza sper sa iasă... acceptabil și sa o îmbrace copilul cu drag.

      Ștergere
  12. Primul paragraf parca l-as fi scris eu, ma obisnuiesc greu cu un anotimp si chiar cand incep si eu sa ma simt ma bine, atunci vine altul ;)) Cand se apropie vara simt ca parca ma apuca depresia pentru ca stiu ca iar trebuie sa indur caldura - totusi imi place vara pentru fructele si legumele muuulte si pentru vacanta.
    Imi place dungulita alba din pulover, e interesanta.
    Si-mi plac si farfuriutele cu pomana, arata asa de ingrijit si frumos.
    Cat despre obiceiurile si superstitiile de la parastas ... multe sunt inventate de babute, nu au nicio legatura cu randuiala bisericeasca. Mortii, saracii, nu mai pot manca nimic cu furculita, pomana e o fapta buna facuta in numele lor, insotita de rugaciunea noastra pentru ei. Parintele Paisie Aghioritul spunea: "când noi ne rugăm pentru cei adormiţi, îi dăm dreptul lui Dumnezeu să intervină. El se înduioşează mai mult atunci când facem rugăciune pentru cei răposaţi decât pentru cei vii."

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Maria, normal ca primul paragraf pare scris de tine, doar suntem născute cam în aceeași zi. Bine, o zi diferența nu conteaza.
      Nu-i asa ca dungulita înveselește puțin bluzița? Știam eu ca nu pot să-l fac simplu-simplu, ca ma plictisește.
      Despre obiceiuri și superstiții nu vreau sa comentez, ma lovesc de atâtea ca numai daca mi le amintesc ma apuca nervii.Tot asa consider și eu pomenile, niște tradiții pe care le mai poți adapta la o adică în funcție de posibilități și de conjuncturi.

      Ștergere
    2. Maria, normal ca primul paragraf pare scris de tine, doar suntem născute cam în aceeași zi. Bine, o zi diferența nu conteaza.
      Nu-i asa ca dungulita înveselește puțin bluzița? Știam eu ca nu pot să-l fac simplu-simplu, ca ma plictisește.
      Despre obiceiuri și superstiții nu vreau sa comentez, ma lovesc de atâtea ca numai daca mi le amintesc ma apuca nervii.Tot asa consider și eu pomenile, niște tradiții pe care le mai poți adapta la o adică în funcție de posibilități și de conjuncturi.

      Ștergere
  13. Ina, mai-mai că te dădusem dispărută săptămâna ce trecu. Asta e explicaţia comentariului dintr-un singur cuvânt: "Ina?" :))
    Acum că am aflat cât de mult ai lucrat din bluză, se explică totul.
    Genială ideea ta cu şniţelele. O s-o adopt.
    Spor in toate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Ella, acum combat pe patru fronturi ca sa zic asa. Am de terminat niște cadouri, care evident sunt la secret, deci ocolesc cat pot calculatorul ☺.

      Ștergere