12 august 2009

O zi... mai altfel

Azi a fost o zi de mare exceptie. N-as vreau sa intru in prea multe amanunte (incerc!)... Iar am avut in "vizita" oamenii de la Gaze. Incercam de ceva vreme, animati de cele mai bune intentii, sa definitivam dosarul instalatiei de gaze. Acum vreo 2 ani am crezut ca e gata, numai ca la inspectia finala, sau cum s-o fi numind, s-a constatat ca nu este gauroiul ala in perete, in camera cu centrala. Adica un patrat de 10x10 cm decupat in perete, astupat cu niste aparatori din plastic. O mare aberatie, suiera alizeul pe acolo ca in codru. Ori cu gaura aia ori cu un geam deschis (iarna) cam tot aia e. Bun, am facut gauroiul, au venit iar oamenii, nush' ce-au gasit la proiect, trebuie refacut! Am refacut proiectul, vin iar oamenii, stai ca tot ce e p-aci prin casa (pe la tzevarai, ca nu ma pricep la denumiri) e vechi, nu mai e conform STAS, trebe schimbat. Am schimbat, au venit iar oamenii, au verificat, e in regula. Cand sa puna seful al mare semnatura vede o perdea fluturand la un geam deschis, aoleu aveti termopane in toata casa? Da, ne scuzati, e contra legii? Nuuu, dar in cazul asta tre sa puneti senzori de gaze in toate camerele. Haide nene, lasa-ne, ce vrei sa zici ca in toate casele cu termopane s-au spart peretii ca sa puna senzoruri d-astea? Nu stiu cum e in alte case, dar asa trebe, ca asa zice legea. Da' acu 6 luni cand venira aialaltii dinaintea matale de ce nu zisera nimic? Nu stiu, eu doar aplic legea. Ok, am spart peretii am pus senzor de gaze in toata casa. Evident, arata ca foamea, cabluri peste cabluri, prelungitoare peste prelungitoare, ca toate senzoarele alea, ma scuzati dar m-au enervat atat de tare ca ma simt oarecum razbunata daca le pocesc numele, tre sa intre cum necum intr-o priza. Azi, cand credeam in sfarsit ca e totul in regula, dupa mai bine de doi ani de frecus, vine iar "inspectia", alti oameni decat aia de acu vreo trei luni care ne pusera sa spargem peretii. Mie mi-a crescut instant tensiunea, am prevazut ca astia, de noi ce sunt, tre sa gaseasca ei ceva. N-aveti taxa de coserit. Doar atat? Stai asa ca vi-o aduce fata, ca stiu sigur ca o avem, ca doar am fost de fata cand ne-a dat unul de la o firma o hartiuta (a naibii hartiuta a valorat cateva milioane) pe care scria ca am facut si treaba asta.
Tzzzz, e din 2007, e veche, e expirata. Pai normal, daca de-atunci ne chinuim sa intram in legalitate. Ei, la punctul asta eu am cedat nervos si i-am anuntat: stiti ceva, eu ma imbrac si plec in oras, eu nu mai rezist, de doi ani, de cate ori intra cineva de la Gaze la mine in casa, mai gaseste ceva in neregula. Mi-am permis sa zic treaba asta, ca era soacra-mea acasa, calma cum e ea de obicei, ii tot intreba cam ce mai avem de facut ca sa fie totul bine pana la urma. Of, Doamne cat o invidiez, de unde atata calm, sa raspunzi cald, da sigur, o sa rezolvam si asta, sigur ca da...
Chiar am plecat in oras. Am luat-o si pe Pufoasa, ca Firicica e mai lenesa si nici nu e fan cumparaturi ca sor-sa. Am batut orasul in lung si-n lat, daca tot am iesit zic hai sa caut tricouri negre, ca cere lumea, fete si baieti, tricouri negre. Cat de greu poate fi sa gasesti tricouri negre de calitate, oricat o costa, nu conteaza, de calitate sa fie. GREU, FOARTE GREU cu tricourile astea. E a treia zi in care alerg dupa ceva fain. Mai usor am gasit asta-iarna. La un moment dat PUFOASA a cedat, ea care pentru cumparaturi ar face orice, a zis ca ea nu mai intra in niciun magazin, s-a asezat pe o banca. Texte... Hai sa mancam inghetata. Tzup in picioare, nu mai avea nimic. Dupa inghetata, hai sa-ti iau si cornuri din ale bune, stii tu... OK. Am luat si cornuri si hai spre casa acuma. Si aici urmeaza cea mai tare faza a zilei, care a facut sa tresalte de bucurie neuronul ala stresat de dimineata, ala singurul care mi-a mai ramas...
Am descuiat poarta, am intrat in curte si Ioana zice ce-s astea? Pe placi erau desenate cu creta urme de picioare si in interiorul fiecarei urme era o sageata. Am urmarit sagetile, oricum alta varianta nu mai aveam, am ajuns la usa din spate si pe scari scria mare de tot: BINE ATI VENIT!
Cum sa nu uiti de toate neplacerile zilei cand te intampina cineva atat de cald? Si bineinteles M-AM TOPIT.

2 comentarii:

  1. Buna Ina. Te inteleg perfect si sunt de acord cu tine in ceea ce priveste lumea asta " nebuna in caren traiam", si ca de obicei ne stresam din orice. Ai facut bine insa sa iei la plimbare, si pe mine ma relaxeaza ,shoppingul mai ales.O zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Laurela! De cand a inceput sa se zvoneasca de criza mondiala m-am tot intrebat: oare cum e posibil? Acuma s-ar putea sa stiuu. Nu cumva terapia asta prin shopping a declansat toata nebunia? Adica, tot mai multa lume stresata care cumpara mai mult decat produce, ar fi o explicatie, nu? (Asta se cheama... haz de necaz)

    RăspundețiȘtergere