11 mai 2016

Eram in butoi...

De dimineata eram in butoi... 

Asta e gluma pe care o făceam în studenție cu o bună prietenă: "ce, iar esti in butoiul cu melancolie?" Si răspunsurile erau variate: "doar un pic" sau, "mi se mai vede doar nasul",  "ating fundul butoiului cu degetele de la picioare"... Asa faceam noi haz de necaz, mai ales prin sesiune.

Deci... De dimineata eram in butoi (motivele mele). Ca sa imi abat gandurile zic sa fac o "relaxare pe net". Numai ca n-a fost sa fie relaxare. Cineva ma certa pe facebook, cu link, nume si oras de bastina (fiuuu, adresa lipsea!), ca am postat pe blog, acum doi ani cand am facut tutorialul iei de fetita, doua schite si nu am mentionat sursa. E vorba de doua schite despre cum se aseaza tiparul pe material la croitul iilor. Cand am postat nu mai aveam sursa pozelor, pozele erau simple, 4 sau 6 dreptunghiuri asezate intr-un anumit fel. Intr-un minut le-as fi putut reproduce si as fi avut poza mea, dar mi s-a parut mai urgent sa continui cusutul la ie. Am gresit, recunosc si imi cer scuze. Cel mai tare m-a deranjat,  nu postarea doamnei,  asa cu toate amănuntele care nu erau absolut necesare, dar na,  am greșit,  meritam mustrarea (deși eu una as fi făcut-o mai întâi în privat și abia după aia aș aruncat cu pietre),  cel mai tare m-au deranjat comentariile prietenelor doamnei,  care au intrat într-un război ce nu era al lor și s-au văzut îndreptățite să jignească.  Asta mie îmi este greu de înghițit. (Le iubesc însă pe cele doua prietene ale mele care au sărit în apărarea mea,  ele ma cunosc,  știu ca nu sunt asa o "infractoare") 

Tutorialul iisoareia de fetiță l-am facut la rugamintea unei prietene. Alte prietene, cand au auzit ce vreau sa fac, m-au încurajat. (Acum aproape toate prietenele mele si-au facut singure ii, cu ajutorul tutorialele mele) Nici măcar nu aveam nevoie de o ie de fetiță de 4-5 ani, am cusut-o doar pentru a face tutorialele (după care am donat-o). N-am banuit ca asta va declansa un asa aflux de mesaje de incurajare... dar si de critica. Ca nu e bine, nu asa se face o ie, si multe alte lucruri din astea, spuse mai mult sau mai putin delicat, care pe mine, zau, m-au intristat. Frate, n-am zis niciodata ca asa se face o ie, ci ca asa o facea mama mea, si asa o fac si eu. Cine vrea sa faca asa ca mine e bine primit aici pe blog, cine vrea altfel, altfel sa faca, si punct.

Eu am facut tutorialul cu drag, cu bune intentii, este pentru incepatori, nu am pretentia ca e perfect, daca am suparat lume imi pare rau. Mie mi-a produs cam in egala masura si bucurii dar si tristeti. Inca mai primesc poze cu "uite, fetita mea are ie cusuta de mine, dupa tutorialul tau", si ma bucura ca am fost de folos, dar si alte mesaje, ca cel de azi dimineata in care mi se batea obrazul.

De aceea am decis  urmatoarele: Tutorialul  o sa mai fie vizibil pana la 1 iunie, asta asa ca sa il poata salva cine lucreaza acum si se ajuta de el,  dupa care nu va mai fi vizibil pentru vizitatori.

Si acum ma duc sa ma extrag din butoi. 

30 de comentarii:

  1. Ma vezi? Sunt langa butoi, nu stiu ce sa fac? Intru sa-ti tin companie sau iesi tu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu pe langa Roxi, dar nu cred ca e loc in butoi asa ca iesi tu la noi sa ne tii companie!!!
      Am mai discutat si stii parerea mea! Te imbratisesz draga mea draga!

      Ștergere
    2. Știu Catrinel, tu ești o prietena pe cinste!

      Ștergere
  2. M-ai facut sa rad, Roxi!!!! Te vad, te vad, mai bine zis te simt. Te-am simtit si azi-dimineata, cand mi-ai luat apararea atat de frumos. Lasa, nu intra, ies eu intr-un minut :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu am vazut comentariile, dar eu vreau sa ti spun ca datorita tutorialului TAU eu am incercat sa fac o ie de baiat. Si a iesit foarte bine. Daca nu erai tu la un clic distanta nu incercam! Si daca acum ai gasit sursa si o poti adauga e perfect! Ti am urmarit blogul si am vazut cat esti de corecta! Cu mare drag, Ioana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Ioana! Am văzut cămașă fiului tău, ești priceputa, era păcat sa nu încerci!

      Ștergere
  4. Butoiul cu melancolie si tutorialul de cusut ie :) Tu scrii in versuri, ti-ai dat seama ?

    RăspundețiȘtergere
  5. Valeeeu, bine ca mi-ai zis, ca eu n-am salvat nimic si nici nu m-am apucat inca, dar materialul il am si pe urma ce mai fac cu el, daca nu mai am tutorialul? Eu am crezut ca o sa fie acolo for ever, ca o sa ma astepte, ca e o chestie pe care o s-o fac eventual pe la pensie, cand o sa am timp. Cand colo, ce sa vezi? Lumea, care s-a inrait peste masura (daca si astea care fac lucru de mana sunt capabile de rautati din astea gratuite, de critici distructive, de invidii ...), imi strica mie socotelile si face sa dispara ceea ce credeam ca e o constanta in viata mea - postarile utile si facute cu drag, gratuit, de alte indragostite de lucrul frumos.
    La ce mai e bun un blog, atunci? La a ne lauda, numai? La a ne face reclama la niste lucruri pe care le vindem? Eu nu prea gust asa ceva, sau nu citesc cu placere si consecvent astfel de bloguri.
    Imi pare rau ca ai patit asa ceva, imi lasa un gust amar rautatea asta care se intinde ca o molima si printre noi, cele ce iubim cica frumosul. Sper sa iesi din butoi si sper sa apuc sa imi salvez tutorialul pe un hard, ceva, caci computerul meu de acasa e pe duca.
    Rusine sa va fie, rautatilor care ati suparat-o pe Ina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina, te-am simțit lângă "butoi" și pe tine, mulțumesc de susținere!
      Vezi ca pânză aia are și ea o perioada de valabilitate, n-o lăsa să expire (glumesc, da?)

      Ștergere
  6. Vai,Ina!!!!
    Iesi repede din "butoi" si nu lasa persoane straine sa-ti invadeze munca si felul tau vesel si bun!
    Vezi,daca nu suntem prietene pe FB,n-am putut sa-ti iau si eu apararea,dar o fac acum ,si spun tuturor "atacatorilor" sa te lase pe tine sa muncesti frumos si sa ne inveti si pe noi cate ceva,ba mai mult sa ne bucuri cu lucrusoaele mesterite de tine.

    Eu inca nu m-am apucat de cusut ,dar nici nu ma gandeam ca n-o sa am ajutorul cand dau clik pe blogul tau...:(
    Acum cum fac sa te salvez cu tutorial cu tot?:)
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am ieșit, am ieșit, ca la cate zgaltaituri a văzut butoiul, (de la prieteni) , nici nu era cale de rămas în el ☺
      Te îmbrățișez, Angi!

      Ștergere
  7. Si eu mi-am facut ie dupa tutorialul tau! A fost o experienta minunata, iar tu mi-ai dat atat curaj si energie, dar chiar mi-ai procurat materialul! Imi amintesc ca si fir de cusut mi-ai trimis, de acela de matase din care nici tu nu aveam prea mult...Sunt gesturi care nu se uita...iar ca mine, cred ca gandesc toti cei 266 de inscrisi pe blog (cel putin). Despre fb...ma abtin. Stii, chiar zilele acestea m-am gandit la tutorialul tau pentru o ie micuta de fetita, sa nu il stergi de aici, please!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite, uitasem ca ți-am trimis mătase. Ce fata de treaba mai sunt și eu... ☺☺☺
      Mulțumesc, Silvia!

      Ștergere
  8. Mereu vor fi pro si contra...mereu vom deranja sau bucura pe cineva...asa-i lumea cu alb si negru, cu viata si moarte.
    Nu da atentie vorbelor fara temei. "Cand nu iti mai pasa ce cred altii despre tine, ai devenit un om liber."
    Eu doresc sa nu stergi tutorialul. E atat de bine scris pentru o incepatoare, ca pana si e, un biet anonim, mi-am cumparat panza si ac si tot visez ca am inceput sa cos o ie! Timpul si bucuria investite de tine in acest tutorial, aduce bine multor oameni, spre supararea gratuita a unora. Sanatate maxima tie si celor dragi tie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim, anonim, dar vrem sa știm și noi un nume ☺
      Mulțumesc de incurajare!

      Ștergere
  9. :) vezi ce fac bunele intentii ...? Eu nu vrea sa ies din butoi ...pot?

    Bolt

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aaaah, Bolțuleț! Butoiul e al nostru, facem ce vrem cu el, putem sa ne și mutam în el... Neeeeh, mai bine, nu, hai afara ca e incomod, mai ales pentru niște asa picioare lungi ☺
      Te pup! De fapt pe toți. Transmite salutari celui mai mic și simpatic fan al meu! (Nu-i zice nimic de butoi, bine?)

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Fanu tau , zis si ala mic al meu, nu o sa afle nimic despre asta...ramine secretul nostru ;)

      Boltulet & tot familionu,care va pupa pe toti

      Ștergere
  10. Toate ca toate, dar daca tot ai iesit din butoi, nu lasi tutorialul acolo? Ca am incercat azi sa-l salvez si am concluzionat ca sunt tare blonda, habar nu am cum sa fac asta. Si e atata munca acolo, ca mi s-ar parea nedrept sa nu o valorifici si s-o tii in sertar din cauza unor ... hai sa fiu o dUamna si sa nu le zic pe nume.
    Deci, lasi tutorialul, sau macar ne dai o idee cum sa il salvam, ori lasi raul sa castige? (te-am santajat un pic emotional, ti-ai dat seama? :) )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am gândit.Tutorialele mele, asa proaste cum sunt, sunt folosite de un număr de persoane, altele intenționează sa le folosească mai încolo, nu ar fi frumos sa le pedepsesc stergandu-le. Deci, TUTORIALELE RĂMÂN!

      Ștergere
  11. Uraaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!
    Asa te vreau! Bravo.

    RăspundețiȘtergere
  12. Tutorialul este grozav!Era pacat sa dispara!Mi-a fost de mare ajutor.Mii de multumiri!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ma bucur ca ai ales sa pastrezi tutorialele.Nu era corect sa le stergi pe baza "mustrarii" primite.
    Nici "mustrarea" nu a fost corecta pentru ca nu cred ca ai precizat ca ar fi poza ta...doar ai omis sa pui o sursa...asta nu inseamna ca ti-ai insusit-o..
    Nu imi plac oamenii acestia...care fac din nimic ceva grav...
    Ma bucur ca ai ales sa pastrezi tutorialul...poate ma hotarasc sa cos si eu o ie...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru mine subiectul e încheiat, ca dacă "sap" prea mult iar îmi vin idei de ștergere. Mie îmi pare rău că pe undeva mi s-a atenuat dragul de a coase, pe motiv de "mustrari", dar revine el...
      Spor în tot ce faci, Ghemuletule!

      Ștergere
  14. si eu ma bucur ca ai pastrat tutorialele.
    Pe viitor, cand faci din nou, poti face poze/sa le updatezi asa cum le consideri. Tutorialul asta a dat curaj si aripi la multe maini de aici, inclusiv mie!

    RăspundețiȘtergere