02 octombrie 2012

Mărțișoritul de toamnă

Iaca grozăvie, ieri am fost la liceu... Grozăvie și mai mare... am fost să fac mărțișoare.  Am făcut mărțisoare cu niște elevi, români și polonezi, într-un proiect intercultural. Una din temele proiectului era un atelier în care să se realizeze ceva specific românesc. Și ce putea fi mai specific românesc decât mărțișorul? Ouăle încondeiate, mi-a răspuns un prieten. Uite că la asta nu m-am gândit. Bine că nu s-au gândit nici cei ce m-au invitat, că la încondeiat nu mă pricep.
A fost interesantă ziua de ieri. A început cu un spectacol în sala de sport a liceului, pregătit deopotrivă de elevii români și de cei polonezi. Toți au fost simpatici și s-a văzut că s-au pregătit foarte mult, dar așa ca o constatare personală... polonezii păreau a fi obișnuiți '' să se joace" în felul ăsta, și când dansau și când cântau o făceau cu bucurie...


După spectacol copiii din acest proiect au intrat în două clase și a primit fiecare farfuriuța cu materiale și indicatiile, mai în românește,  mai în engleză, mai prin semne... Au fost 64 de copii, eu... singură. Adică singura care știa ce e de făcut. Au fost câteva doamne profesoare foarte drăguțe care au roit ca niște albinuțe pe acolo, dar cel mai mult m-a ajutat Pufoasa și cu Maria, colega ei de clasă, care au fost responsabile cu distribuirea materialelor. Nu știu ce m-aș fi făcut fără ele...
Ca reacții ale copiilor... unii au fost curioși, alții entuziasmații, alții... abia așteptau să ajungă în oraș la pizza. Mi se pare normal. Și eu m-aș gândi la o pizza dacă mi-ar da cineva să rezolv ceva în excel, spre exemplu. Fiecare cu pasiunile lui :)
Poze nu am reușit să fac decât în timpul spectacolului, dar n-am avut o poziție tocmai propice pozatului. În timpul mărțișoritului nici nu se putea pune problema de așa ceva. Eram strigată simultan în cel puțin  cinci locuri, plus că făceam naveta între cele două clase, deci telefonul meu (mda, tot cu telefonul fac poze) a stat cuminte pe catedră. Acum mărțișoarele sunt la uscat, pe farfurioare etichetate și numerotate (Ioana și colega ei s-au ocupat de asta), iar mâine fiecare copil își va picta minicapodoperele. Sper ca mâine să pot face mai multe poze. 

3 comentarii:

  1. Uuu, ce tare!!! Inca tu ai lucrat cu copii mai mari, sa vezi cum e cu unii de clasa a 3-a :)) (sau poate ca doar cei cu care am avut eu atelier erau mai salbatici :D).
    De abia astept sa mai vad poze, sa nu uiti sa faci maine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am lucrat si cu copii de gradinita si cu clasa intai, dar am avut noroc, erau domestici :)
    Sper sa am timp sa fac poze. Muah! (Te-am pupat.)

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar astept pozele :)
    Sa vad cat de talentati sunt copiii ;)

    RăspundețiȘtergere