22 mai 2015

Gradina de oras

Dacă e adevărat că omul învață din greșeli sau din experiențele proprii, se pare că eu nu am facut prea multe greșeli la viața mea și nici experiente prea multe nu avui fiindca, din cate vad eu, de invatat n-am invatat nimic.

De vreo trei ani încoace  când dă primăvară ma apucă  așa  un soi de nebuneală, că pe cine naibii păcălesc eu cu doi metri pătrați de grădină (un pic exagerez), ce, asta e grădină care să merite să te ocupi de ea? Mie nu-mi place traiul la oras, vreau si eu un loc liniștit la țară, cu grădină, cu pomi fructiferi, cu găini... Da, e clar, n-are rost să sap și să pun vreo amărâtă de verdeață în piticania asta de curte, că oricum pământul e îngrozitor și nu se face nimic și chiar de aș reuși să-mi amenajez curticica mea de vis, cu flori, cu alea-alea, tot degeaba. Nu se poate sta in curte pe bancuta din cauza zgomotului, a maidanezilor care au rupt gardul de la curtea gradina vecina (gradina oarecum parasita) si-si fac veacul acolo scotocind prin sacii de gunoaie aruncate de tigani si din multe alte motive... bla, bla, si bla, bla.

Numai ca timpul trece, nu ma asteapta pe mine sa ma scutur, sa vad ca nu e vina nimanui ca nu-mi place mie locul, vecinii si vecinatatile, daca vreau sa se schimbe ceva n-o sa se schimbe asa de la sine, trebuie sa incep Eu cu ceva. Ei, la concluzia asta am ajuns in fiecare din ultimii trei ani, d-aia zic ca n-am invatat nimic. Si pun pariu ca si primavara viitoare am sa incep tot cu o greva, dupa care o sa ma enervez din nou, o sa sar iarasi gardul in gradina parasita (pentru ca daca e parasita, logic, si portile sunt incuiate) o sa umplu iar, ingretosata, patru saci de gunoaie pe care o sa-i pun langa ghena mea, pentru ca o sa fiu fata desteapta si o sa fac operatiunea asta exact in ziua in care vine masina de gunoi, o sa repar gaurile din gardul de la strada cu ce o sa am la indemana si cum o sa ma pricep mai bine, dar la anul voi fi un pic mai priceputa ca am experienta anului asta, si dupa ce o sa privesc in curtea vecina si o sa vad ca nu mai exista, cel putin momentan, riscul ca gunoaiele si cainii sa-mi afecteze vreunul dintre simturi, o sa privesc cu alti ochi peticul meu de gradina si o sa ma intreb, ca si anul acesta: oare unde o fi sapaliga aia?
Si daca or sa se stranga iar vreo 8 caini maidanezi care sa strice "carpiturile" mele din gardul ce nu-mi apartine dar pe care l-am infiat de nevoie, si daca mai vad vreunul sarind la copiii ce vin la scoala, promit ca o sa pun mana iar pe telefon si o sa sun unde trebuie.

Nu stiu de ce am scris toate astea, eu intrasem sa va spun doar atât: Tocmai am udat gradina! 


Mazare in prim plan 
(cu dedicatie pentru Ioana, care aduna mazarea si o mananca cruda, ca pe chipsuri.)




Actuale capsunele dormind cuminti pe fostul gazon

(ca sa nu sara pe ele stropi de apa cu pamant cand ploua).





Baby- capsunele


Baby-rosioare (sase fire cu totul)  


Castraveciori,  patru bucati plantate azi.


cateva fire de ceapa in planul doi


Levantica cu ceapa :)

Asa ca si experiment fiecare ghiveci a luat in gazda un arbagic. Levantica asta va scapa de chirias la prima omleta. Sunt o ciudata, ce mai, dar mi-a zis cineva odata: "lasa, asta e farmecul tau". Si de ce as renunta eu la farmecele mele!?




Hortensia asta o am de cateva zile dar ma topesc dupa ea, o mangai de cate ori trec pe langa ea. Cum ar fi sa simta ca o iubesc si sa gandeasca si ea frumos despre mine? Eh, ar fi ceva...


Asa, incolonate, ma asteptau toate sa le ud.
(Aici e o parte din "armata" de ghivece cu care am gandit eu sa-mi prelungesc gradina.)

Hai, weekend placut!








5 comentarii:

  1. Ce frumoase si vesele sunt toate.

    RăspundețiȘtergere
  2. ce frumooooos! imi place ca ai de toate :)) Rosioare, castraveciori, ceapa... Fain!
    Combinatia de levantica si ceapa m-a distrat bine :))
    Ce bine ca le merge capsunilor tai! Am avut si noi, dar dupa 3 ani am renuntat, adunau toti melcii din cartier :) Admiram capsunii ce mari si frumusei sunt si pana sa-i culeg, aveau gauri :( Acum mergem pe camp la un taran si culegem de cate ori avem chef, platim si compromisul este ok :)
    Eu nu m-as muta nicodata la tara... sunt anumite avantaje, dar daca vrei un pic de cultura, trebuie sa calatoresti cu masina, sa cauti parcare, sa... nu! Sunt multumita cu casuta noastra.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta inseamna fericire, sa fii multumit cu ce ai, nu?

      Ștergere