11 octombrie 2013

Ghebe si sufixe

Imi place joia! Ioana vine de la scoala impreuna cu Ana, buna ei prietena si colega de banca. Asta asa ca sa faca temele impreuna si sa se mai joace. Si eu pe langa ele... cu o mancarica, o prajiturica, un ajutor la mate, chestii d-astea. Azi m-au sunat de la scoala ca au ghiozdane grele, si geci multe, si afara e cald rau, si... Bine, bine, vin eu sa va iau!
Dupa ce au mancat le-am intrebat cata pauza de joaca vor. S-au uitat la ceas si au zis "o juma' de ora". Haiti, ce-o fi cu voi, numai atat? 
Ele au plecat la joaca, eu mi-am vazut de treburile mele, respectiv niste ghebe mititele, mititele, pline de pamant care ma asteptau sa le spal. N-am apucat sa le termin ca fetele au si coborat, trecuse jumatatea de ora si ele s-au tinut de cuvant. Maaaai, da' cuminti v-ati mai facut, sau aveti vreo testare maine? "Nu, avem mult de scris la romana si ne si asculta din tot ce ne-a predat pana acum. Si mai avem si la mate si la germana". Le-am lasat sa faca singure la romana, ma strigau doar cand nu stiau sinonimul vreunui cuvant mai simandicos, sau ceva de genul asta. Au avut dreptate, au avut mult de scris la romana.
Cand a venit randul matematicii  erau deja scofalcite, eu mereu le zic sa inceapa cu matematica, dar ma asculta si pe mine cineva? M-am chinuit ceva cu ele la matematica. E  greu domnule sa faci un copil de clasa a cincea sa priceapa cum e cu datul factorului comun intr-un carnat cu multe paranteze si multi de x. Stiu ca si cu Maria am avut aceeasi problema cu factorul asta comun. Si-a amintit si ea azi si zambind mi-a zis: lasa-le mai mami ca or sa se prinda ele, dar mai incolo...
N-am vrut sa le las, daca am vazut ca nu merge le-am dat cateva exercitii suplimentare mai banale ca sa se obisnuiasca cu parantezele alea amarate. A mers ceva mai bine dupa aia, numai ca le vedeam cum le aluneca capul spre masa sau spre spatarul scaunului, erau obosite. Cand am ajuns la ultimul exercitiu, deja priveau asa prin mine si se scurgeau de pe scaune. Hai, luati o pauza, dupa aia vedem cum ii dam astuia de cap. Eu am iesit afara, ele nu stiu in ce camera s-au dus.
Cand a venit jumatatea mea m-a gasit trebaluind pe afara si dupa ce am schimbat doua-noua vorbe a intrat in casa. Se intoarce dupa cateva minute cu o fata serioasa si ma intreaba: tu ai vazut ce fac copiii aia? Eu ridic din umeri si ma gandesc ce dandana or fi facand fetele, ca nu e genul lor, n-au stricat niciodata nimic, se joaca atat de frumos... Dar jumatea nu se mai poate abtine, il umfla rasul si zice: le-am cautat prin toata casa si nu le-am gasit, dar pana la urma am dat de ele, dorm! Ei, dorm! Da, sunt infofolite in plapuma si dorm. Asta nu puteam sa cred, nu cumva se prefaceau ca sa scape de ultimul exercitiu la matematica? M-am dus pas-pas pana in camera fetelor si ce sa vezi? Adica sa auzi? Un usor sforait. Dragele mele dormeau duse, nu s-au trezit nici macar cand am aprins lumina. 
Le-am lasat sa doarma vreo ora, dupa aceea le-am trezit si s-au apucat fain frumos de tema la germana. Ultimul exercitiu la mate mi-a revenit mie, mi-am tocit cateva  minute neuronul cu el pana am constatat ca era enuntul gresit, asa ca l-am lasat balta.


Ce sa mai zic? A fost frumoasa joia asta! Acum stiu cu certitudine  ce este acela un sufix si un afix, stiu (oarecum) cum se poate rezolva o ecuatie de gradul doi fara delta si radical, si mai stiu ca trei pungute de ghebe s-au instalat bine mersi in congelatorul meu. Mult, putin, cam astea sunt realizarile zilei de azi. Pardon, aziul asta s-a transformat deja in ieri. Hai noapte buna!

3 comentarii:

  1. Mititelele! Cat de obosite erau ele saracele de au dormit la pranz! Ufff! grea e scoala asta si matematica ii cea mai cea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu era chiar prinzul, ca era trecut de ora 6. Cat despre matematica... eu stiu materii mai grele, cel putin pentru mine, spre exemplu chimia. Dar s-ar putea sa fie o parere subiectiva, eu am pierdut startul in generala pe motiv de lipsa de profesor si nici ca am mai recuperat vreodata.

      Ștergere
  2. Puiutele tale dragi au obosit...cata pace si armonie in postarea ta! Doar ghebele ma trezesc la cruda realitate, am si eu ghebele mele...

    RăspundețiȘtergere