14 octombrie 2013

Am fost la inaltime

Sambata am fost la tara mea si am cules si am mancat fructe direct de la sursa. Mai proaspete de atat nu se poate!



Aici avem Ioana-n pom. Cu mar bineinteles.



Acesta este "liftul" nostru pentru mere. 





Pruna unicat, altele n-am mai vazut, n-a fost an bun pentru prune.


Struguri "uitati" in bolta, special pentru a fi savurati.

Acum am fructe prin toata casa, in special pe holurile mai racoroase, fetele sunt incantate ca miroase a mere peste tot. Pana si pe pervazul geamului de la dormitorul meu aveam ieri vreo sase mere, ca sa nu mai fiu nevoita sa cobor de cate ori am chef de rontait un mar. Am zis bine ca erau, niste "termite" le-au devorat.

Acum stau si ma gandesc, in afara de placinte si budinci, ce as mai putea face din merele cu oaresce dizabilitati? Acelea care sigur nu vor rezista prea mult si ar fi pacat sa se strice degeaba.

14 comentarii:

  1. oh, aceeasi problema o am si eu. stii ce le fac? le curat si le dau pe razatoare, le storc asa, cat de cat si marl ras il bag in pungi, la congelator, pentru placinte la iarna. cand am chef, scot niste foi de placinta, pun una in tava, tuflesc merele congelate (modelate in strat de grosime potrivita, cand le-am pus la congelat), presar putin zahar, niste scortisoara, cubulete de unt si un praf de sare, acopar cu cealalta foaie si dau la cuptor, cam la 190 de grade. iese minunat, iar asta o spune una careia nu-i plac placintele cu mere!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deja am pus cateva pungi la congelator, mai multe nu incap. O sa incerc sa mai fac si altfel de prajituri cu mere, tre' sa fac sapaturi pe net :)

      Ștergere
  2. Când am această problemă,băieții o...mănâncă rând pe rând.:))
    Fiind culese cu grijă o să ai multă vreme mere proaspete si sănătoase în ghiozdanele fetelor.Eu le las pe iarnă în lădițe acoperite cu hârtie,puse în cămară.
    Ai o veveriță tare drăgălașă în măr!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, cred ca intrebarea de la sfarsitul postarii o sa devina cam inutila. Daca o sa mancam in continuare in ritmul asta nu o sa mai am nici din ce face placinta, darmite sa ma mai gandesc si la marmelade :)
      Veverita e o nazdravana, singura care a avut curaj sa se suie in mar (in afara de mine bineinteles) si chiar m-a ajutat la cules.

      Ștergere
  3. Un pic de gem cu scortisoara...si cu bucati de nuca puse la sfarsit in el...bun bun

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gem de mere cu nuci? Hmm, suna bine. Eu iubesc nucile, le-as pune si-n ciorba :)

      Ștergere
    2. Da!Asa face mama...Pune la sfarsit,dupa ce il ia de pe foc bucati de nuci...Si la gemul de gutui procedeaza la fel...Mai pune si feliute de lamaie,cu tot cu coaja..dar le fierbe odata cu merele sau gutuile.

      Ștergere
    3. Cred ca o sa incerc si eu, ca azi am mai adus o sarja de mere care au cazut de la inaltime. Multumesc pentru pont, ghemuletule!

      Ștergere
  4. Buna Ina. Bune merele...Mama are un beci unde la pune la pastrare. I-am cumparat si un blender sa-si faca suc cu mere si morcovi sau alte amestecuri. Si da, nu au fost prune anul asta, am tot cautat si eu prin pruni dar degeaba. Mie imi plac perele cele romanesti , dar nu am prea apucat sa mainc , se coc prin sept. cand eu a trebuit sa vin...inapoi. Si am mancat o gramada de prajituri sau placinte cu mere, le ador.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e bun un beci la casa omului. Pacat ca nu se pot pastra si merele care au cazut pe jos sau care au un mic "defect". Fac si eu placinte la greu si mai fac si o budinca cu macaroane (sau spaghete) cu mere. Stiu suna naspa rau de tot asocierea asta, macaroane si mere, dar te asigur ca e delicioasa. Dovada, ieri am facut una si azi nu mai e :)

      Ștergere
  5. alese, facute nectar + sterilizate. rase si puse la congelator. marmelada. gem. peltea.

    RăspundețiȘtergere
  6. Cum vine asta nectar? Restul stiu cum se prepara, dar nectar? Si suna bine...

    RăspundețiȘtergere