26 mai 2013

Asta e holda mea!

Deși picasem într-o pasă proastă apropo de grădinărit, că adică pe cine păcălesc eu, că agricultura asta se face și ea socotit, la țară, pe teren din belșug nu la oraș, îngrămădit, sufocat, poluat, m-am mobilizat totuși și am plantat câte ceva, fără mari așteptări,  verdeață să fie!
Dreptunghiul pe care am pus anul trecut roșii și fasole și ardei gras, l-am redat gazonului și tare bucuroasă mai sunt. Uneori ies în ușa casei doar ca să admir gazonul, să văd cât a mai crescut și să intru în casă cu zâmbetul pe buze. Deci... mare magician gazonul ăsta ...



Pe triunghiulețul din spatele casei voiam să pun numai "ierburi", mărar, pătrunjel, leuștean, țelină, salată, chestii de-asta. Nu m-a răbdat inima și am cumpărat și niște pliculețe de mazăre (o mănâncă fetele crudă direct la fața locului), am găsit la Lidl o fasole cu floare ornamentală, chiar așa scria pe ea, și bineînțeles că n-am rezistat tentației. Ia să vedem domnule fasolea asta doi în unu...


O parte din căpșuni vi le-am arătat, dar nu le-ați văzut pe cele din bidonul retezat :), jardinieră și răsadniță






Ar mai fi pătrățelul... Acolo am pus spanac, nici nu știu ce mi-a venit, ceva ceapă și am aruncat așa la plesneală câteva semințe de roșii galbene, le-am găsit și eu într-un borcan și-am zis să fac un experiment. Au răsărit toate, vedem ce evolutie or avea. 
Pe margine sunt 2 castraveți, copilu micu nu a conceput să rămânem fără castraveți , niște căpșuni, fasole din aia cochetă (cu flori ornamentale adică), vreo trei busuioace și niște năsturași cărora le-a trecut vremea, tre' să-i tai.


Cam asta e holda mea!







16 comentarii:

  1. Felicitari! Foarte bine arata toate; se vede ca au fost ingrijite cu suflet! O adevarata incantare! Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. S-au făcut, Alina, și eu mă minunez, că n-am fost prea entuziastă anul ăsta, spre deosebire de anul trecut cănd am avut răsaduri în casă încă de prin februarie. Acum am lăsat-o mai moale și uite că plăntuțele vor să mă surprindă. Numai bine și ție!

      Ștergere
    2. Un premiu surpriza te asteapta la o pauza de ceai http://pauza-de-ceai.blogspot.ro/2013/05/surpriza-de-luni.html Nu e nevoie sa-l dai mai departe, dar as vrea sa stii ca m-am gandit la tine! O zi frumoasa iti doresc!

      Ștergere
    3. Mulțumesc mult Alina! Chiar mă bucur că te-ai gândit la mine. O zi faină îți doresc!

      Ștergere
  2. Mie-mi place tare holda ta, sa stii! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Carmen. Mie-mi plac "vechiturile" tale :)

      Ștergere
  3. hai ca se facu ceva, se facu ...
    m-ai dat gata cu telina si cu fasolea, sa stii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se facu, se facu! Fasolea o astept sa infloreasca sa vad de-i seamana floarea cu cea de pe plic, era un mov-roscat asa. Eu am luat-o pentru ornament mai mult, de-o face si doua pastai, atunci si mai bine:)

      Ștergere
  4. Imi place teribil holda ta.
    Eu cand vad gazon primul lucru la care ma gandesc este sa ma descalt si sa merg in picioarele goale p eel.
    Vei avea surpriza ca tocmai anul acesta plantele tale sa creasca uimitor de frumos si sa fie rodnice. Eu patesc asta cu florile: cu cat le acord mai multa atentie, cu atat parca sunt mai amarate si cand ma supar pe ele si le las in plata Domnului cresc si infloresc ca nebunele.
    Te pupacesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Păi de-aia am și pus gazon, ca să putem merge desculti pe el, fetele abia așteaptă, dar am zis să mai amânăm un pic că abia a răsărit.
    Cât depre plăntuțe sunt de acord cu tine. Anul trecut m-am dat de-a rostogolul să le îngrijesc, să le ud și...mai nimic. Roșiile s-au mănat, sau ceva, nici nu le-am stropit că am zis că stropite iau din piață, castraveții au avut și ei o problemă majoră, erau amari, da' amari nu glumă, fasolea n-a vrut neam să facă păstăi, înflorea ca nebuna și gata, mazărea a rămas o piticanie ce să te aștepți să mai facă și rod, și tot așa. Cu țelina în schimb n-am avut probleme, am avut junglă de frunze... dar bulb ioc. Asta din nepriceperea mea, că nu am rupt frunzele și din rădăcina răsadului când l-am plantat. Încă mai am la congelator vreo 3 pachet de frunză de țelină și bineînțeles că acum folosesc din cea proaspătă.
    Anul ăsta m-am "setat" s[ nu mai am nicio a;teptare de la nanogrădina mea, verde să fie, să dea oxigen :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ina draga vad ca nu te plictisesti deloc.Eu chiar ca stau intre betoane si asfalt, dar tot pun cate ceva prin ghivece. Anul acesta doar flori, ca si la mine ardeii s-au umplut de purici , doar castravetele a facut ceva rod . Plus ca vom pleca acasa si nu are cine le uda. Orice faci tu e o fericire pt voi si pt mine, ca te am model...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aoleu, Jeny, nu mai vorbi așa că mă emoționezi. Păi ce model să-ți fiu eu? Dacă ai sti că a stat pămânțelul ăsta neatins multă vreme după ce toată lumea săpase, plantase, răsplantase, numai peste mine dăduse lenea și lehamitea. Nu domnule, eu nu mai pun nimic, las așa, să crească buruieni. Da de ce? C-așa vreau eu. M-am trezit însă într-o zi c-a dat hărnicia peste mine, mi-am luat hainele de scandal, și-am săpat, am greblat am și cernut pământul dacă-ți vine să crezi, că erau numai bolovani care nu voiau să se spargă și după aia dacă am pregătit terenul zic hai să și pun ceva. Uite așa a luat naștere nanogrădina mea anul ăsta, fără entuziasmul din anul trecut. Dar până la urmă poate nu contează, totul e în capul meu, nu?
      Mă bucur că ai trecut pe la mine :)

      Ștergere
  7. Faina holda ta! ce frumos ti-ai valorificat spatiul! Ce zici, parca ar merge si un trandafiras...! Sa le mearga struna la toate!

    RăspundețiȘtergere
  8. Da, e drăguță holda mea, și mai ales verde cum îmi place mie :) Trandafiri nu o să plantez în nanogrădină, pentru că aceia se fac mari și eu am o idee fixă cum că în curțile mici e bine să pui flori mai pitice ca să nu arate ca o junglă. Părerea mea. Am totuși trandafiri în porțiunea din fața casei, acolo unde sunt de altfel și multe alte flori, dar eu sunt mai practică așa, sunt mai atașată de verziturile care ajung în farfurie :)

    RăspundețiȘtergere
  9. felicitari pt nanogradina. Eu sunt la nivel de jardiniere si tot sunt multumita...

    RăspundețiȘtergere
  10. Felicitari și ție, îmseamnă că ai găsit cheia fericirii: aceia de a fi mulumit cu ce ai :)

    RăspundețiȘtergere